• Anonym

hugg och tryck över bröstet!

Hej!

Finns det några kunniga inom området sjukvård här som kan hjälpa mig med mina symptom?

Började för ca 2 timmar sen att jag fick jätte ont och som knivhugg i sidan av magen..på vänster sida!

Har nu flyttat sig och sitter som ett tryck över bröstet precis nedanför revbenet! det kommer som knivhugg i intervaller.. har hållt på i ca 1 timme nu.

blev helt plötsligt hes när jag pratade i telefon och min röst försvann för att se komma tillbaka.. vet inte om det har med det att göra men! är en frisk 27 åring så känns ju inte så troligt att det ska vara nått med hjärtat?! men vad det kan detta vara?! nån som vet!?

• Svar på tråden hugg och tryck över bröstet!
  • Anonym (kan nog)

Endast en läkare kan nog ställa diagnos.Är du så dålig så kontakta sjukvården

• Anonym
    Anonym (kan nog) skrev 2013-03-15 10:41:26 följande:
    Endast en läkare kan nog ställa diagnos.Är du så dålig så kontakta sjukvården

jo jag vet! men åka in nu är inte jätte lätt då jag är själv med 3 barn hemma och har ingen som kan ta barnen just nu! och väntan på akuten är flera timmar! jag åker inte i dit i första taget! får väl försöka lösa barnvakt på nått sätt om det inte släpper eller blir värre.. vet inte hur bara!
  • Anonym (kan nog)
    Anonym skrev 2013-03-15 10:45:42 följande:

jo jag vet! men åka in nu är inte jätte lätt då jag är själv med 3 barn hemma och har ingen som kan ta barnen just nu! och väntan på akuten är flera timmar! jag åker inte i dit i första taget! får väl försöka lösa barnvakt på nått sätt om det inte släpper eller blir värre.. vet inte hur bara!

Har du hjärtproblem så  skall man nopg inte vänta så länge med at söka hjälp.Är det fö hjärtat så blir d ingen väntan på akuten..då kommer du direkt in på ett rum.Jag kom in med ambulans..bröstsmärtor.Direkt in o träffa läkare
  • Anonym
    Anonym (kan nog) skrev 2013-03-15 10:47:52 följande:

Har du hjärtproblem så  skall man nopg inte vänta så länge med at söka hjälp.Är det fö hjärtat så blir d ingen väntan på akuten..då kommer du direkt in på ett rum.Jag kom in med ambulans..bröstsmärtor.Direkt in o träffa läkare

men kan det verkligen vara nått hjärtproblem vid så ung ålder om man är frisk för övrigt? hur gammal ä du och vad hade du för symptom när du åkte in? vad var det  du hade då?
  • Anonym (kan nog)
    Anonym skrev 2013-03-15 10:49:24 följande:

men kan det verkligen vara nått hjärtproblem vid så ung ålder om man är frisk för övrigt? hur gammal ä du och vad hade du för symptom när du åkte in? vad var det  du hade då?

Vad jag ahde är ej relevant.Mina symtom behöver inte tyda på samma diagnos som du har.Känner du smärtor kontakta sjukvården..hitta inte på en massa för att slippa.
  • Anonym
    Anonym (kan nog) skrev 2013-03-15 10:50:33 följande:

Vad jag ahde är ej relevant.Mina symtom behöver inte tyda på samma diagnos som du har.Känner du smärtor kontakta sjukvården..hitta inte på en massa för att slippa.

nä sant! ja just nu gör det inte så ont! kommer åka in och kolla om det blir värre eller inte släpper snart!
    tack!  
  • Anonym (kan nog)
    Anonym skrev 2013-03-15 10:52:01 följande:

nä sant! ja just nu gör det inte så ont! kommer åka in och kolla om det blir värre eller inte släpper snart!
    tack!  

Du verkade väldigt orolig i trådstarten?
  • Anonym
    Anonym (kan nog) skrev 2013-03-15 10:54:09 följande:

Du verkade väldigt orolig i trådstarten?
    jo klart man blir orolig över sånna här symptom! men känns ändå inte som det är nått akut! kan ju jag inte avgöra själv! men jag har fått såhär några gånger i några veckor nu.. håller i sig längre denna gången bara därför jag undrar va det kan vara!
  • Anonym (kan nog)
    Anonym skrev 2013-03-15 11:02:11 följande:
    jo klart man blir orolig över sånna här symptom! men känns ändå inte som det är nått akut! kan ju jag inte avgöra själv! men jag har fått såhär några gånger i några veckor nu.. håller i sig längre denna gången bara därför jag undrar va det kan vara!

Vad det kan vara kan du spekulera i hur länge som helst.Men en riktig läkare måste ställa diagnos då du får rätt hjälp
Svar på tråden hugg och tryck över bröstet!