• Anonym (osäker)

Sexmissbrukare eller fd sexmissbrukare se hit

Jag har skrivit lite här innan och fått det förklarat att det kan vara så att jag lider av någon form av sexberoende. Jag har klantat till det i alla mina relationer och vill ha mitt ex tillbaka. Problemet är att han inte kan lita mig och jag litar inte heller på mig själv för fem öre. Vågar knappt gå utanför dörren då jag kan ragga upp killen i tunnelbaneholken när som helst (har hänt).

Jag förstår att jag behöver problem medan psykiatrin inte förstår problemet på samma sätt då de känns lite inkompetenta.

Jag skulle behöva någon form av behandling. Funderar på 12 steg då den sägs vara mycket bra och effektiv. Hellre va beroende av sånna möten än att ljuga för alla i min omgivning, förstöra för mig själv på arbetsplatser och dra på mig könssjukdomar då jag är totalt gränslös.

Jag bor i Sthlm och skulle behöva behandling ganska snart. Har inte råd med någon privat för flera tusen i månaden då jag skulle finansiera det med sexförsäljning i såfall och då är ju själva behandlingen meningslös.

Snälla snälla! Kan någon hjälpa mig??

• Svar på tråden Sexmissbrukare eller fd sexmissbrukare se hit
  • Anonym (osäker)
    Litenbåt skrev 2013-03-15 15:33:49 följande:
    Gratis rådgivning:
    sexmissbruk.net/

Anonyma sexmissbrukare:
    saasverige.se/about-2/vara-motestexter/

Hur vet man om det där mottagningarna är seriösa? :/ Det verkar intressant men man vet inte om det bara sitter folk där och vill knulla också?
  • Litenbåt
    Anonym (osäker) skrev 2013-03-15 16:38:59 följande:
    Hur vet man om det där mottagningarna är seriösa? :/ Det verkar intressant men man vet inte om det bara sitter folk där och vill knulla också?

Jag vet inte. Men ring och prata så kanske du kan känna av lite, om det känns seriöst?
    Can I bring anything back for you damaged fuckers? Some coke? Some heroine? Some Pink Taco?
  • Anonym

men helt gränslös? Då kanske du ändå borde ha litet hjälp av psykiatrin ändå? jag tänker att det faktiskt finns en hel del andra diagnoser som passar ditt beteende än "bara" sexmissbruk.

Samtidigt tror jag att 12 stegsmodellen också kan funka.

För mig handlade det om dålig, ja faktiskt usel, självkänsla efter ett antal usla förhållanden. Och på något sätt spillde det över i mina lustar så att jag med sex försökte döva känslan av att vara värdelös, samtidigt som det ju också var ett sätt att få (ytterst tillfällig) bekräftelse. Och ja, sexet i sig är ju en drog som liksom slår ut delar av tankeverksamheten Inte så stor skillnad mot andra droger, tänker jag mig..

Jag gjorde en "cold turkey" och är nu gift (och är trogen) och har massor av barn. Sexet är egentligen lite för vanilj för min smak, men jag jämför det litet med hur en alkoholist inte kan ta sig ett järn. Om jag börjar experimentera så är jag rädd att jag släpper taget för mycket.       

• Anonym (osäker)
    Anonym skrev 2013-03-15 17:01:40 följande:
    men helt gränslös? Då kanske du ändå borde ha litet hjälp av psykiatrin ändå? jag tänker att det faktiskt finns en hel del andra diagnoser som passar ditt beteende än "bara" sexmissbruk.

Samtidigt tror jag att 12 stegsmodellen också kan funka.

För mig handlade det om dålig, ja faktiskt usel, självkänsla efter ett antal usla förhållanden. Och på något sätt spillde det över i mina lustar så att jag med sex försökte döva känslan av att vara värdelös, samtidigt som det ju också var ett sätt att få (ytterst tillfällig) bekräftelse. Och ja, sexet i sig är ju en drog som liksom slår ut delar av tankeverksamheten Inte så stor skillnad mot andra droger, tänker jag mig..

Jag gjorde en "cold turkey" och är nu gift (och är trogen) och har massor av barn. Sexet är egentligen lite för vanilj för min smak, men jag jämför det litet med hur en alkoholist inte kan ta sig ett järn. Om jag börjar experimentera så är jag rädd att jag släpper taget för mycket.       
    Jag har en ADHD diagnos, Post trumatisk stress och Kris. Känner igen det där med dålig självkänsla. Knullar runt för att få bekräftelse och för att jag vill ha kontroll över männen. Är inte intresserad av sexet i sig. Utan makten jag har över att bestämma, att jag vet om att den här mannen hade kunnat vara var som helst just nu. Hans barn väntar hemma men han VÄLJER att vara med just MIG. Va e cold turkey?

Psykiatrin tar mig inte riktigt på allvar känns det som utan vill prata om min adhd
  • Anonym

Det är ju idiotiskt av dem att de bara vill prata ADHD! I och för sig skulle ev medicinering förmodligen kunna hjälpa dig, men det som är jobbigt för dig är just den här delen som för dig är rätt självdestruktiv, om jag läser dig rätt.

Cold turkey - det är att man slutar tvärt. Rakt av bara.

För mig var det en plötslig insikt om att jag inte kunde fortsätta som jag gjorde, att jag skadade mig själv och hindrade mig själv från att få det jag ville. 
    Dvs en riktig gemenskap med någon - ett RIKTIGT förhållande med någon som faktiskt ville vara med Mej. Jag bara bröt med min knullkompis och lade av med alla ONS. Jag kände mig ohyggligt sårbar och stark samtidigt under den här perioden..
    Sedan hade jag nog tur, för jag hade folk omkring mig som hade förstått att jag mådde dåligt (även om jag höll själva sexmissbruksgrejen hemlig) och som stöttade.

• Anonym

jag spinner vidare...det är litet intressant att sexet för din del är en sorts maktgrej, och för mig var det mycket mer en bedövning och en sorts självskadegrej. Förvånad 

Jag ska i vart fall hålla tummarna för dig så att du får litet vettig hjälp! 

• Anonym (osäker)

Anonym skrev 2013-03-15 17:25:35 följande:
    Det är ju idiotiskt av dem att de bara vill prata ADHD! I och för sig skulle ev medicinering förmodligen kunna hjälpa dig, men det som är jobbigt för dig är just den här delen som för dig är rätt självdestruktiv, om jag läser dig rätt.

Cold turkey - det är att man slutar tvärt. Rakt av bara.

För mig var det en plötslig insikt om att jag inte kunde fortsätta som jag gjorde, att jag skadade mig själv och hindrade mig själv från att få det jag ville. 
    Dvs en riktig gemenskap med någon - ett RIKTIGT förhållande med någon som faktiskt ville vara med Mej. Jag bara bröt med min knullkompis och lade av med alla ONS. Jag kände mig ohyggligt sårbar och stark samtidigt under den här perioden..
    Sedan hade jag nog tur, för jag hade folk omkring mig som hade förstått att jag mådde dåligt (även om jag höll själva sexmissbruksgrejen hemlig) och som stöttade.

Jag har faktiskt varit fri en period. Nästan två år och det var i början av min relation dom två åren jag slutade och bara var med honom. :/ Men sen blev det sämre och jag började igen. Har varit så vidrig. Ljugit och manipulerat så mkt. Jag har blivit stressad när jag ska möta upp min kille efter en träff med någon annan.  Måste hem och ducha och byta kläder då det kan kommit lukt och sånt på kläderna. Måste vädra, byta lakan vara lugn och vänta på  att han kommer hem. I en annan relation låg jag med min killes  killkompis på hans fest i hans föräldrar gästrum. JAG SKÄMS!

Anonym skrev 2013-03-15 17:29:39 följande:

jag spinner vidare...det är litet intressant att sexet för din del är en sorts maktgrej, och för mig var det mycket mer en bedövning och en sorts självskadegrej. Förvånad 

Jag ska i vart fall hålla tummarna för dig så att du får litet vettig hjälp! 

För mig kan man säga att det varit en självskadegrej i kombination med makt ibland. Intte dominerande sex utan mer att "jag får han i säng när jag vil".
  • Anonym

dbksverige.se

Ligger på söder i Stockholm, de har en självtest på sidan.

Jag går på behandling hos de och jag skulle inte vilja vara utan de.

Väl där får du ett bedömningssamtal som fördjupning på testet på sidan, annars kan du bara ringa eller maila och boka tid för det !

Kostar för vanlig ( ej intensiv ) ca 4 000 i månaden och då ingår det 3 h i ve + enskilda samtal. Trauma osv ..
    Finns även par terapi.
    Det finns de osm har tur och har haft en bra psykiater som har fått remiss, hur vanligt det är vet jag inte.

Lycka till ! 

Svar på tråden Sexmissbrukare eller fd sexmissbrukare se hit