• Anonym

Ni som tar Voxra och ska dricka alkohol (fest)

Hur mycket kan man dricka? jag tar 150 voxra varje dag o tänkte festa idag. 

• Svar på tråden Ni som tar Voxra och ska dricka alkohol (fest)
  • Anonym (Nykteralkoholist)

Det är ALDRIG bra att blanda mediciner och alkohol! Låt bli spriten i kväll för din egen skull, du kan ha roligt utan den. 

• Anonym (vilket)

Vilket är viktigast..din hälsa el spriten?

• Anonym

Men vad kan hända? jag tänkte dricka en 4.5 cider bara om det nu är farligt. Går det bra tror ni?

• Anonym (vilket)
    Anonym skrev 2013-03-15 17:19:44 följande:
    Men vad kan hända? jag tänkte dricka en 4.5 cider bara om det nu är farligt. Går det bra tror ni?

Varför frågar du om du iaf tänker dricka alkohol.Du struntar ju i vad folk säger iaf
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (vilket)
    Anonym skrev 2013-03-15 17:49:17 följande:
    Hon kanske vill ha råd från nån som faktiskt vet och inte bara skriker ut på direkten att "SPRIT OCH MEDECINER ÄR FEEEEEELLL!!!!!" trots att de verkar ha noll koll? MAn kan kombinera vissa läkemedel med alkohol, faktiskt. 

Ts såhär står det i fass 
    "Voxra med alkohol

Alkohol kan påverka hur Voxra verkar i kroppen och samtidig användning kan i sällsynta fall påverka dina nerver eller ditt mentala hälsotillstånd. Vissa människor upplever en ökad känslighet för alkohol när de tar Voxra. Läkaren kan råda dig att inte dricka alkohol (öl, vin eller starksprit) eller försöka dricka mycket sparsamt medan du använder Voxra." 

Så prata med din läkare. När jag gick på antidepressiva var jag försiktig med alkohol, det kan hända att den slår till mycket hårdare än det brukar. Nu när jag går på lyrica så kan jag dricka måttligt utan problem. Men som sagt, prata med din läkare, och var iaf försiktig. En cider tror jag inte ska vara så farligt.  

Hoppsan varfär tände du till på alla cylindrarna när det var TS det gäller här o inte dig?
  • Anonym (Cirros)

Jag äter både Fluoxetin och Voxra (300) sedan en lång tid tillbaka, och jag har druckit ganska rejält ibland utan att märka av någonting utöver det vanliga. Naturligtvis ingenting jag rekommenderar eller påstår är nyttigt, delar bara med mig av min erfarenhet. Levern lär väl inte jubla direkt.

• Anonym (pelle)

När jag tog Voxra och drack så blev jag aldrig full, kände mig helt klar i huvudet och kom aldrig in i dimman, rätt tråkigt med andra ord.

Svar på tråden Ni som tar Voxra och ska dricka alkohol (fest)