• matildabt

När kan man börja med hallonbladste, egentligen?

Nu känner jag att jag är förvirrad. På vissa internetsidor står det att man kan börja 2 månader innan bf. Om 4 dagar har jag exakt 2 månader kvar till bf. Alltså i vecka 32. På andra sidor står det att man inte ska börja försen vecka 35. Så, när kan man börja egentligen? Vad har ni för erfarenheter? :)

• Svar på tråden När kan man börja med hallonbladste, egentligen?
  • viiva

Jag dricker det nu och jag köpte det i en hälsobutik och hon sa att från v 36 kan man börja dricka det :)

en bekant ville tidigare och de sålde det inte till henne då :) 

• Justi

dricker en mugg om dagen bara e i v 34 nu å har gjort de i någon vecka, funkar gallant

• viiva

ja jag vet inte så mycket om det själv har jag bara druckit 3 dagar och är i v39+3 :) hade aldrig hört talas om det innan, men hon på hälsobutiken sa att det kunde hjälpa till så man inte blödde lika mycket efter förlossningen också och funkar det är det ju strålande :D

• matildabt

Ja det verkar vara massa fördelar med det teet, om det nu funkar det är ju ganska induviduellt. men verkligen värt ett försök!;D väntar 2-3 veckor till för att vara på säkra sidan sen smyger jag mig på det jag med:)

• matildabt

Det är det jag också undrar... Det verkar som det är rekomenderat att dricka det från v 35. Trots det, sså står det på andra ställen att man kan börja dricka det från 2 månader innan beräknad förlossning.. förvirrande!

• aysn

Från vecka 35 säger de flesta, eller också "i sista månaden". Jag började i vecka 35; har druckit hallonbladste under båda förra graviditeterna och har haft effektiva, starka värkar (och eftervärkar). Smärtsamt, men effektivt Man vet ju så klart inte om teet har någon inverkan, men det är möjligt.

Svar på tråden När kan man börja med hallonbladste, egentligen?