Jag känner mig så utanför
Jag har en ny kille sen snart två år och vi har precis köpt hus ihop. Jag har två barn sen innan och han ett. Jag har haft hand om henne varannan vecka då han inte jobbar hemma. Det har hittills fungerat jättebra, men nu börjar det gå utför.
Flickan, som är 11, vill hellre bo hos sin mamma och jag förstår henne. Nära kompisar och skola, pappa är ju ändå inte hemma. Detta resulterar i att hon är tvär och ledsen. Jag gör allt jag kan för henne, men jag kan ju inte bli hennes mamma. Hos mamma får hon mer grejor, vi har en rätt ansträngd ekonomi just nu. De åker på resor och det kan inte vi.
Min sambo är helt knäckt över detta och jag känner mig så anklagad. Det har blivit som en kil mellan oss och jag mår så dåligt... Han kan säga saker som att vi inte ger barnen något, att han skulle kasta allt vi har om hon verkligen var mer hos sin mamma. Frågar mig hur jag är mot henne när han inte är hemma, säger att jag inte gör tillräckligt för henne. Ändå åsidosätter jag allt, mina intressen, mina barn, mina vänner.... Å ändå känns min tillvaro så skör och jag känner mig så skyldig.. Vad ska jag ta mig till???