• LindaMamman

Amningskläder, vart hittar man bra sådana?

Hej!
    Enda stället med amningskläder i vår lilla stad är H&M och där är det verkligen begränsat urval...
    Har någon något tips på sida där man kan handla bra amningskläder? Toppar och klänningar är väl vad jag är ute efter, gärna A-formade.  

• Svar på tråden Amningskläder, vart hittar man bra sådana?
  • Emlak

Jag kör med vanliga linnen, koftor och tröjor med dragkedjor och drar ner när det är matdags.. Hade amningslinnen med förra dottern och blev så jobbigt med att klicka loss när man har hungrig bebbe..

• iser

jag tycker inte att det finns bra amningskläder. De som finns är ofta dyra och tråkiga. Tradera är mitt tips. Ett annat tips är att ha amningslinnen och sen dina vanliga tröjor över. jag har från Lindex. Då är det bara dra upp tröjan när du ska amma utan att behöva blotta magen. Klänningar och tröjor med knäppning som man kan tänka sig ha efter amningsperoden är också bra.

• castafiore

Boob har väl ganska bra grejer. Annars brukar det funka med att dra ner eller dra upp vanliga kläder också och gör man sistnämnda har man ett linne under...

• JanaLiiN

Jag tyckte det var skönt med boobströjor när man var ute, tillsammans med en amningsbh behöver man inte visa nåt alls. Tröjorna är dyra men har bra kvalitet, jag har nog tvättat mina 500 ggr och de ser fortfarande ok ut (randiga tröjor med trekvartsärm).

• LindaO 81

Rekomenderar boob linnen o sen kan msn ha vanliga koftor eller likn över. De var grymma. Kostar lite mer än Lindex ammningslinne tex, men jag använde mina hela tiden första halvåret. Hade ett från Lindex oxå men tycker inte om den typen av öppning på kläderna.

• Mrs Moneybags

Jag rekommenderar också Boob. De har bra kvalitet och är snygga och sitter inte för tajt över magen...

• LindaMamman

Jag har beställt amnings-bh:ar från La Leia och de passade perfekt! Jag har rätt stor storlek i vanliga fall så för mig funkar inte HM eller Lindex för bh. 
    Sen beställde jag lite amningskläder på Nelly.com och de är jag också nöjd med! 

• LillanH

Hej!
    Kan tipsa om www.zos.se som har jättehärliga amningskläder i bl a bambu, supermjuka.
    Tom idag söndag 28/4 är det 25% om man uppger rabattkoden "Sojka".

Amma på! 

• Pralina 81

Jag har kört på vanliga linnen + kofta när jag bara är hemma och sen har jag köpt 2-3 amningströjor att ha när man är iväg. Boob och sobea tycker jag sitter bra på, är sköna och har bra kvalité.

• MissKaos

Boob gillade jag bäst sist så nu köpte jag på rean.. tradera är bra annars!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • tulip79

För min del har det funkat med vanliga kläder. Har inte köpt något amningsplagg. Bara en vanlig sjal vid behov.

• LindaMamman
    tulip79 skrev 2013-09-11 19:15:18 följande:
    För min del har det funkat med vanliga kläder. Har inte köpt något amningsplagg. Bara en vanlig sjal vid behov.
    Kul för dig, men hör det verkligen hit till en tråd där man efterlyser bra amningsplagg? :)
  • StinaLina86
    Jag fick just tips om ett nytt märke på nätet så har beställt både amningslinne och huvtröja därifrån då en i min mammagrupp hade beställt från de och tipsade mig. jag fick känna på hennes huvtröja och ääälskar den, så himla mjuk och så himla snygg (inte tråkigt mamma-H&M-mode). Det finns även krämer för mamma och baby från märket Burts Bees som jag testat förut ochh som jag också beställt. Sidan heter www.bellycollection.com
  • MissKaos

Hms ammingskläder gillar jag inte förutom linne i tvåpack. Bra att sova i eller under zip tröjja el tunika. Deras andra toooar gårcju inte komma åt brösten i.

Jaf har preppat min garderob på boobs rea med en klänning som även funksr som gravisplagg. Lite rymd över magen gör ju inget sen hellre.. tänkte taxden medctill bb med gravid leggings. Passade på på babyproffsen med som hade rea på ngn boob top sist vi har där. Nätshopping?

LindaMamman skrev 2013-09-13 10:46:55 följande:
    Kul för dig, men hör det verkligen hit till en tråd där man efterlyser bra amningsplagg? :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden Amningskläder, vart hittar man bra sådana?