• FabulousMom

Vad leker era 5-åringar helst med? (pojkar)

Önskar presenttips till en 5-årig pojke, berätta gärna om vad era 5-åringar helst leker med.

I födelsedagspresent fick han en ipad, en cykel, en studsmatta och lego, m.m. Så det ska helst vara något annat. Ge gärna tips på böcker, spel och pysselgrejer. Eller något annat kul Glad Men inte "upplevelser" för det räknar jag inte som present.

- Pojke 2008 - Pojke 2013 -
  • Svar på tråden Vad leker era 5-åringar helst med? (pojkar)
  • Flickan och kråkan

Min äldsta fyllde 5 i julas. Han har hamnat i en "följa-ritnings"-period. Lego med kluriga ritningar och pussel med 500 bitar och uppåt är vad som gäller precis nu. sedan fick han i julklapp kul målarpyssel som varit väldigt populärt. Vet inte vad det heter, men vi köpte det på panduro. Färger i tub man klämmer ut på en plastficka. Man har valfritt mönster under. Sedan torkar det ett dygn och när det har torkat så har det blivit fönster"klistermärken" (sådana man kan sätta fast och ta av hur många gånger man vill.

• sophieand

Vi har önskat Gipsfigurer att göra och måla, halsbandspärlor, innebandymål,
    Sen får han en atv av oss..å då har vi önskat hjälm å ryggskydd till den också.

• MiaMarias

Min pojke fyller fem snart, och han gillar dinosaurier och bygga med lego, tågbana.

• En blå giraff

Lego kan man ju aldrig få för mycket av =) Min 5-åring är verkligen inne i "legoåldern" nu och det kan han ju roa sig med i timmar. 

• FabulousMom

Tack för bra tips! Vi har en stor släkt med många som vill ge presenter, så jag tar till mig alla tips!

- Pojke 2008 - Pojke 2013 -
  • cloudberry79

Min femåring älskar sitt geomag! I övrigt spelar vi mycket sällskapsspel (Just nu något som heter Trollspelet) och lägger pussel. RIta och pyssla är också kul, förutom spela på Nintendo DSet eller se film. Mest gillar han dock att typ leka med garn (det är farliga laserstrålar som man inte får nudda), men det kanske är inte är så kul som present

(M)amma till V -07 och E -12
  • Linmin

Min femåring älskar att bygga med lego, dinosaurier, allt som har med star Warg att göra( starwarslego), starwarssvärd mm. Han gillar även att rita.

• happy in hell

Utklädningskläder. Att klä ut sig och hitta på små skådespel samt att vara tex Karlsson på Taket eller Pippi eller Batman...Ibland är det kul när vår "riktige" son dyker upp vid middagsbordet

Svar på tråden Vad leker era 5-åringar helst med? (pojkar)