• Anonym

Utlandsresa utan bonus?

Hur känner ni för att åka utomlands med er sambo (utan bonus), trots att bonus har tjatat ihjäl sambon att hen vill åka.

Ligger i valet och kvalet om jag ska boka eller inte. Det blir en slags se museum, kyrkor osv-resa. Ingen pool eller bad eftersom vi kommer åka i april.  Men min sambo vet inte om någonting och jag hade tänkt överraska honom den veckan vi är barnfria med en lapp där det står "packa resväskan en vecka den 18 april, mer info kommer".

Han har lovat hen i 3 år nu om att åka, men det blir aldrig av. En resa dom tänkt ta bara dom två. Så varför ska jag behöva egentligen vänta på någonting som aldrig verkar bli av?

Så, hur hade ni gjort? Självklart har jag tänkt betala för resan.

• Svar på tråden Utlandsresa utan bonus?
  • SupersurasunkSara

Åk. Men se till att ni kan åka alla 3 sen också på en resa hon gillar. Eg är det inte ditt bekymmer att din sambo inte får arslet ur och åker, men så länge den här resan inte påverkar så att han inte har råd att åka med bara henne själv eller med även dig sen så ser jag inget hinder.

• Anonym
    SupersurasunkSara skrev 2013-03-16 08:46:02 följande:
    Åk. Men se till att ni kan åka alla 3 sen också på en resa hon gillar. Eg är det inte ditt bekymmer att din sambo inte får arslet ur och åker, men så länge den här resan inte påverkar så att han inte har råd att åka med bara henne själv eller med även dig sen så ser jag inget hinder.
    Nej nej, jag står för hela resan såklart.
  • Satfläsk

Klart ni ska åka. Förutsatt att sambon vill förstås. Att han inte har fått tummen ur gällande en resa med sitt barn, ska inte behöva påverka att du vill åka iväg med honom.

• slutatsnusa

det är inte ditt ansvar att pappan lovat sitt barn en resa
    hoppas ni får det trevligt!

• Anonym (Åk :))

Jag tycker du ska åka, speciellt om du inte ens är tänkt att få följa med på bonus & sambos resa. Det kanske innebär att bonus inte ens vill med på den här resan utan istället åka med bara pappa. Det kanske inte hade varit så snällt av pappan att boka en resa till bara dig och honom om han lovar bonusen en resa, men nu är det ju du som ordnar och betalar! Ha en trevlig resa!

• Emmelié89

Tycker också ni ska åka o anser som de andra att har han inte fått tummarna ur är det hans problem. Står du dessutom för hela resan o den tänka resan med hans dotter inte blir påverkad ekonomiskt så ska du absolut inte tveka

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-16 08:41:45 följande:
    Hur känner ni för att åka utomlands med er sambo (utan bonus), trots att bonus har tjatat ihjäl sambon att hen vill åka.

Ligger i valet och kvalet om jag ska boka eller inte. Det blir en slags se museum, kyrkor osv-resa. Ingen pool eller bad eftersom vi kommer åka i april.  Men min sambo vet inte om någonting och jag hade tänkt överraska honom den veckan vi är barnfria med en lapp där det står "packa resväskan en vecka den 18 april, mer info kommer".

Han har lovat hen i 3 år nu om att åka, men det blir aldrig av. En resa dom tänkt ta bara dom två. Så varför ska jag behöva egentligen vänta på någonting som aldrig verkar bli av?

Så, hur hade ni gjort? Självklart har jag tänkt betala för resan.
    Har bokat resan nu! Spännande! 
  • Lillusen

Utifrån din synvinkel så skulle jag säga boka resan. Men om jag hade varit din sambo som lovat mitt barn något som jag inte kunnat uppfylla så skulle jag inte kunnat glädjas fullt ut av resan, och det skulle blivit lite som att slänga pengarna i sjön.

• Anonym
    Lillusen skrev 2013-03-16 08:56:01 följande:
    Utifrån din synvinkel så skulle jag säga boka resan. Men om jag hade varit din sambo som lovat mitt barn något som jag inte kunnat uppfylla så skulle jag inte kunnat glädjas fullt ut av resan, och det skulle blivit lite som att slänga pengarna i sjön.
    Vi får se. Vill han inte följa så har jag nog säkert med mig någon väninna ;)
  • Anonym

Om du vill vara en riktigt uppoffrande och god styvmor borde du lägga dina pengar på att boka en resa till pappan och styvdottern istället och stanna hemma och vattna blommorna istället.

Svar på tråden Utlandsresa utan bonus?