• shine

Present till 2-åring

Hej!
    Vi är bjudna på 2-års kalas till en tjej från föräldragruppen. Har ni några bra tips på bra presenter? Vi tänkte oss kring 200 kr. Dom har precis flyttat till hus så vi kommer även köpa en orkidé och en trädgårdsbok som inflyttningspresent.

Tacksam för tips!!! 

• Svar på tråden Present till 2-åring
  • MamaPapa

Min tvååring (pojke), älskar böcker, "vuxensaker" som leksaksmat, leksakstelefoner - allt som liknar det vi vuxna gör. Han är helt besatt av dockvagnar, bebisdockor och sin lilla leksaksdammsugare.

• shine
    MamaPapa skrev 2013-03-16 10:02:34 följande:
    Min tvååring (pojke), älskar böcker, "vuxensaker" som leksaksmat, leksakstelefoner - allt som liknar det vi vuxna gör. Han är helt besatt av dockvagnar, bebisdockor och sin lilla leksaksdammsugare.
    Naw, så söt :)
  • Veritaslux

Du har fått bra tips ovan. Min dotter är 21 månader och leker mycket med sin spis och leksaksmaten.  Hon älskar också sin dockvagn. En kompis har en "kundvagn" som hon ofta leker med när hon är där, kanske kan vara något? Vi var precis på semester på gran canaria och badleksakerna var också en hit så det kan ju också vara något inför sommaren. Något att leka med inne också, t.ex. en vattenkanna eller annat badset. Dottern älskar att bada och står gärna vid handfatet och plaskar.... Eftersom de bor i hus med trädgård finns annars andra bra utesaker som t.ex. skottkärror för barn, leksaksgräsklippare etc.

Böcker är också bra tips. Kan själv rekommendera t.ex. Bu och Bä eller klassikerna om Totte och Emma för den åldern. 

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
Svar på tråden Present till 2-åring