• Dang it

Barnlås till dubbeldörrar kyl/frys?

Vi har en grabb här hemma som fullständigt struntar i våra tillsägelser om att inte gå i skafferi eller kyl. Oftast går han upp tidigt på morgonen och lyckas öppna kylskåpet och tar för sig. Samma sak med skafferiet. Jag har försökt höra med hyresvärden om man får borra i skafferidörren för att sätta dit en barnspärr, men jag får inget ordentligt "ja" eller "nej", således vågar jag inte det då.

Storebror är inte till mycket hjälp då han antingen är med på det hela, och klättrar upp i skafferiet för att ta ner saker som lillebror inte når, eller så säger han till först efter att handlingen är klar.

Nu är det så att vi har en fullstor frys och kyl som öppnas mot varandra så att säga, så ett vanligt barnlås från IKEA funkar inte. Hittade förut något som liknande en rattklyka man skulle kunna sätta mellan handtagen, men nu hittar jag den inte längre? Fanns på Jollyroom.

Hur har ni löst det? Och skafferiet ligger precis bredvid kylen, så det går liksom inte att låsa på utsidan riktigt. Hur har ni som har detta bekymmer löst det?

Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
  • Svar på tråden Barnlås till dubbeldörrar kyl/frys?
  • Dang it

Tack för svar! Och tack för en bra länk!

Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
Svar på tråden Barnlås till dubbeldörrar kyl/frys?