• amndb

Fostervatten eller urin?

Var på en check igår pga lågt liggande bebis i mage, är i v.31+ 5.
    Allt såg ok ut och livmodertappen var lång och fin.

Har haft lite vätska i mina trosor ett par dagar, inte mycket men lite och har inte lagt så stor energi på det. Dock idag, när jag fick en riktig hostattack så rann det ur mig och det kändes inte alls som att jag kissade på mig. Finns det någon chans att jag läcker fostervatten eller oroar jag mig i onödan?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Fostervatten eller urin?
  • Philippa

Det känns på lukten.... luktar det urin eller nåt annat?

• amndb

Kan inte svara på det dock.... Min näsa är genomtäppt....

• Philippa
    amndb skrev 2013-03-16 17:37:27 följande:
    Kan inte svara på det dock.... Min näsa är genomtäppt....

Ok.... du bör dock ringa förlossningen och rådfråga.. bättre att ringa en gång för mycket....
  • jmynt

Ring in o prata med dem på förlossningen. Lycka till

• lelodi

Jag var i v 38 när jag började läcka. Bytte trosskydd typ 10 ggr en dag och.när jag klev ner i badkaret rann en stril ur mig. Ring förlossningen.

• amndb

Efter det dar var det lugnt sa jag ringde inte. Har knappt tankt pa det alls. Liiiiiite blott i trosan igarkvall men inget markvardigt alls. Idag nar jag hostade hande samma sak. Satt pa toan nar jag hostade och det var gult det som kom ut, luktar inte riktigt kiss, maste nog ringa och fraga.

• amndb

Tva fragor har jag dock som ni kanske kan svara pa..
    Kan man lacka fostervatten med en normallang tapp?
    Ror sig bebis som vanligt i magen aven om mycket vatten forsvunnit?

• Rainbowmamma

Ja det kan man, konstigt nog! Jag hade opåverkad tapp när mitt vatten hade gått.

Jag kände min son i magen även fast jag hade lite fostervatten.

Ring och fråga förlossningen, så kan de hjälpa dig på bästa sätt- och jag hoppas för er skull att det inte är vatten som läcker!

• teec

Vad händer om man läcker vatten men inte besväras/märker av det?

Jag kan känna igen mig av det som TS skriver men har alltid trott det var urin. Känner ingen doft från något, har deluxgraviditetsnästäppa.

Barnet rör sig konstant och mycket. Ofta samma tider på dygnet.

Blev lite skraj nu...

• amndb

Jag har last runt hela internet tror jag om det har och det verkar ju himla vanligt med vattniga flytningar..
    For mig ar det ju endast nagra droppar i trosan varje dag, det gar knappt igenom + de tva stora gangerna jag har hostat. Dock bildas det ju nytt vatten hela tiden sa det kanns som att man borde marka mer om det ar en lacka, eller?

Ska dock till min vanliga doktor imorgn, han har lite koll pa graviditeter ocksa sa jag tankte be honom kolla med ul lite snabbt sa vattenmangden ser normal ut. Ar dock lite lugnare och tror inte det behover vara vatten alls nu.

Hur stor ar infektionsrisken om man lacker vatten och satter dom igang forlossningen om man ar i v32?

• Rainbowmamma

Vattnet skyddar ju mot infektioner men för min del kom det en pöl på golvet och sedan sipprade det hela tiden så jag gick med förlossningsbindor resten av graviditeten ( vattnet gick i v 22).

Från vecka 34 satte de inte stopp för om förlossningen skulle starta men ville avvakta så länge som möjligt, så länge som barn och mamma mår bra är magen bästa kuvösen

Svar på tråden Fostervatten eller urin?