• Anonym

Kan killar och tjejer bara vara vänner? Svartsjuk tjej här!

Jag har nygligen avslutat ett 8 månaders förhållande där min pojkvän inte tyckte att tjej o kille bör vara vänner eftersom man alltid har något slags attraktion till varandra. 

Innan dess så har jag oftast varit med killar som haft samma syn.

Nu dejtar jag en otroligt underbar kille som är verkligen lik mig i allt. Förutom att han har många tjejkompisar som han skriver till på fejjan och på sms/samtal. Det är något som är helt nytt för mig och är rädd att jag kommer
    bli ganska svartsjuk.

Jag har inte killkompisar eftersom varje kille jag varit vän med har alltid viljat att ha mig på nått sätt eller känt av en attraktion mellan oss.

Vad tror ni? Har era killar tjejkompisar? Hur känns det? 

• Svar på tråden Kan killar och tjejer bara vara vänner? Svartsjuk tjej här!
  • Majsan70

Här har vi bådakompisar av båda könen. Ser inget konstigt alls med det,.

• Frontline

2 av mina allra bästa vänner är tjejer så ja killar kan ha kvinnliga kompisar, min fru är även vän med dom.
    Jag kan när som åka dit och fika och vi kan dra iväg och handla tillsammans och vi är just bara mycket bra vänner och inget annat...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Fiona M

självklart kan män och kvinnor vara vänner, varför skulle de inte kunna det?

• Pastell1983

Ja självklart kan man vara bara vänner och vi har kompisar av båda könen.

• lykantrophona

Jag tycker det är en självklarhet att man har kompisar, eller åtminstone folk att umgås med, som kan ha vilket kön som helst. Jag är tjej, har både tjej- och killkompisar. Min nuvarande kille har några tjejkompisar han träffar då och då, och detsamma med mitt ex, även om båda har flest killkompisar.

För om vi utgår från att man inte kan vara vän med någon som tillhör det könet som man kan vara intresserad av, innebär det här att en straight kille alltid kommer vara attraherad till alla tjejer, oavsett ålder eller utseende på den tjejen? Det tror jag nämligen inte.

Och om vi fortsätter på den tankebanan, får jag ha några som helst kompisar? Jag är ju bisexuell, så tydligen måste jag vara attraherad till absolut alla och otrogen hela tiden. Obestämd

Du inser själv hur löjligt det här låter. Dina tidigare killar har varit ohälsosamt svartsjuka, menar jag, och du borde inte bli likadan själv. Det förstör bara i längden. Med tanke på att de killar du tidigare träffat inte verkar ha haft vettiga relationer till tjejer (kan inte se dem som vänner, bara som potentiella ligg), så skulle jag hålla hårt i den här nya killen som verkar mer balanserad.

Vill man vara otrogen behöver man inga nära tjejkompisar för att vara det. Däremot, har en kille haft flera tjejkompisar, så lär han ha lärt sig om hur man umgås med tjejer utan att behöva ligga med dem. Se det som ett plus.

• Anonym

En av mina bästa vänner är mitt ex och jag skulle aldrig någon sin se honom på ett sexuellt vis. Min man hade en nära tjejkompis när vi träffades men dom gled i sär på något vis hon träffade oxå en ny kille där i samma veva så var kanske där skon klämde, jag har dock aldrig någonsin nekat honom att umgås med henne

• Anonym

Fast om han har många, tror du att han är kär i dem alla då?

• Fröken reserverad

Ja, man kan ha kompisar av det andra könet utan att ha sex med dem. Än sen om någon av dem råkar vara lite attraherad av en någon gång i livet, det behöver ju verlkligen inte leda till något.

Om dina killkompisar antyder något är det väl bara att säga att jag är inte intresserad på det viset och fortsätter de larva sig så får du avbryta relationen. 

Reserverad står för upptagen.
  • Border

Jag har alltid haft många killkompisar, och det har jag nu också. Finns ingen som helst attraktion mellan oss och vi har aldrig gjort något utöver det man gör med sina vänner.

• Förstånd

Klart det kan fungera, men från killarnas sida finns alltid tankarna om sex med. Inga undantag bland hetero-killar, oavsett vad killarna själva säger.

Låt barnen vara försöksdjur - Tänk genus!
Svar på tråden Kan killar och tjejer bara vara vänner? Svartsjuk tjej här!