• BinaBurner

Vid vilken längd växte ditt barn ur Britax multi-tech II?

Hur långt var ditt barn när Britax multi-tech var för "trång"? Min tvååring är 97cm och vi har bara 2 "hack" kvar på nackstödet. Jag har svårt att se hur han skulle kunna ha den till 25kg. Då kommer han antagligen att vara runt 125cm.

• Svar på tråden Vid vilken längd växte ditt barn ur Britax multi-tech II?
  • eec82

Tänk på att de växer inte så många cm på två år, och dom växer ibland mer i benen är överkroppen så stirra dig inte blind på hacken! Han kommer säkert få rum till 4 år som är mini gräns för att helst vända honom om. Bara en tanke! Få inte panik de löser sig!

• Sisisisi

Min son är 114 cm och sitter jättebra i den! Den är dock urvuxen när som helst, så säg att den funkar till 115 cm.

• Anne69

Känns som att vi har haft denna stol i "evigheter" nu.....är mycket nöjda, det är så skönt att slippa byta hela tiden! Min 6½-åring sitter jättebra i den, gissar att hon är runt 120 cm. 4-åringen sitter också jättefint, med sina ca 110 cm.

• Sisisisi
    Anne69 skrev 2013-03-20 10:37:50 följande:
    Känns som att vi har haft denna stol i "evigheter" nu.....är mycket nöjda, det är så skönt att slippa byta hela tiden! Min 6½-åring sitter jättebra i den, gissar att hon är runt 120 cm. 4-åringen sitter också jättefint, med sina ca 110 cm.

Sitter den äldsta bakåt?
  • godishanna

Gammal tråd. Men undrar hur länge ni kunde ha den? Min son som just fyllt 4 och är ca 112 cm slår redan i axlarna i plastöglorna för bältesdragningen trots att huvudstödet är på översta hacket. Ser inte att han kommer kunna ha den som bältesstol då heller eller har jag missat ngt?

• Mother of 4

Dottern var 5,5 och 120 cm när hon växte ur den.

Bältesstol ska du helst inte använda den till då den är för tung, bättre att köpa en framåtvänd stol då när det behövs.

• Mother of 4

Den går förövrigt att höja nackstödet mer när man tar bort fempunksbältet

• godishanna

Aha. Tack för svar.

Nä det blir troligtvis en riktig bältesstol sedan. Lillebror får ta över britaxen ???? han sitter nu i en brio zento som enligt manualen ska kunna vändas men den väger ju ett ton om nåt...

• godishanna

Det skulle inte vara en massa ??? mitt i texten... Skumt

• Sisisisi

Inga kombistolar bör vändas. En bältesstol är bättre.

godishanna skrev 2015-01-20 13:04:07 följande:

Gammal tråd. Men undrar hur länge ni kunde ha den? Min son som just fyllt 4 och är ca 112 cm slår redan i axlarna i plastöglorna för bältesdragningen trots att huvudstödet är på översta hacket. Ser inte att han kommer kunna ha den som bältesstol då heller eller har jag missat ngt?

Min son kunde ha den till han var 118 cm, längre än vad jag trodde alltså :)

Ett tips är att byta till britax twoway så kan din son åka bakåtvänd ännu längre.
    Keep your child rear facing for as long as possible!
Svar på tråden Vid vilken längd växte ditt barn ur Britax multi-tech II?