• Anonym (magont)

Riktigt ont i magen och gravid i v39

Jag är gravid i v39 och idag åkte jag och min man iväg för att tvätta bilen utvändigt och invändigt. Vi höll på i ett par timmar och någonstans i allt tvättande började jag bli hungrig och få en del sammandragningar. Sen fick jag ont i magen, lite som när man ätigt för mycket godis eller annat sött.

Jag trodde att det bara berodde på hungern och vi åkte hem för att laga mat, då blev det bättre en stund.
    Men sen gick det en stund och det är lika illa igen.

Min man har masserat magen och det hjälpte en stund men så fort han slutade dröjde det inte länge innan det började göra ont igen.

Det går okej nu när jag ligger ner men när jag reser mig (speciellt i det ögonblick jag försöker resa mig och magen viks en aning) gör det jätteont Obestämd

Vad kan det här vara?
    Har försökt läsa mig till hur värkar skall kännas men av det jag läst verkar det inte som att det är det jag har...

Det började vid 16-tiden och har hållt på sen dess. 

• Svar på tråden Riktigt ont i magen och gravid i v39
  • Anonym (De)

Värkar upplevs olika.Kontakta förlossningen

• Anonym

Kan ni åka in till förlossningen och kolla kanske? De kan mäta värkarbetet och se om det är riktiga värkar eller ej. De kan kolla om du öppnat dig något. Ring och rådfråga tycker jag!

• Uffesson

Håller med ovanstående kommentar!

• Anonym

Kan också vara begynnande havandeskapsförgiftning, men då borde det kommit gradvis. Ring förlossningen!

• Anonym (magont)
    Anonym skrev 2013-03-16 22:05:53 följande:
    Kan också vara begynnande havandeskapsförgiftning, men då borde det kommit gradvis. Ring förlossningen!
    Jag var på kontroll i början på veckan och hade då iofs ett lite högt blodtryck ( 130/85, brukar ligga runt 115/70 ) men när jag frågade om det sa dem att det inte var onormalt högt eller oroande. Läckte heller inget protein. Kan det komma så fort som på 4-5 dagar? Obestämd
  • hon mot strömmen
    Anonym (magont) skrev 2013-03-16 22:13:23 följande:
    Jag var på kontroll i början på veckan och hade då iofs ett lite högt blodtryck ( 130/85, brukar ligga runt 115/70 ) men när jag frågade om det sa dem att det inte var onormalt högt eller oroande. Läckte heller inget protein. Kan det komma så fort som på 4-5 dagar? Obestämd
    Det är bara ringa så du får komma in på en kontroll.
  • Philippa
    Anonym (magont) skrev 2013-03-16 22:13:23 följande:

Havandeskapsförgiftning kan komma på någon timme......
  • Anonym (magont)

Tack ni som svarade. Ringde igårkväll och fick rådet att vila och ringa tillbaka idag om det inte blivit bättre.
    Ringde tillbaka idag och fick rådet att ta två värktabletter för att se om det skulle kunna hjälpa. Men är så emot tabletter så ser inte riktigt poängen med det.. Det är ju inte så att det gör så ont att jag blir handikappad, utan mer att jag är orolig över att något kanske är fel. Så har inte tagit några tabletter och lär inte göra det heller.

Eftersom jag inte har några andra tecken på havandeskapsförgiftning trodde de inte att det var det. 

• Anonym (De)
    Anonym (magont) skrev 2013-03-17 11:10:21 följande:
    Tack ni som svarade. Ringde igårkväll och fick rådet att vila och ringa tillbaka idag om det inte blivit bättre.
    Ringde tillbaka idag och fick rådet att ta två värktabletter för att se om det skulle kunna hjälpa. Men är så emot tabletter så ser inte riktigt poängen med det.. Det är ju inte så att det gör så ont att jag blir handikappad, utan mer att jag är orolig över att något kanske är fel. Så har inte tagit några tabletter och lär inte göra det heller.

Eftersom jag inte har några andra tecken på havandeskapsförgiftning trodde de inte att det var det. 
    Vad var det då?
  • Anonym

Var i magen gör det ont då? Är det högt upp eller är det i den delen av magen där livmodern är?

Svar på tråden Riktigt ont i magen och gravid i v39