• lillamillan

    Gravid mha IVF, hur beräkna BF

    Hej!

    Som rubriken lyder undrar jag hur man ska beräkna BF när man blivit gravid mha IVF.
    FIck för mig att man tar datumet två veckor innan ET men funderar nu på om det inte är två veckor innan ÄP som man ränkar som senaste mensens första dag.

    Någon som kan hjälpa mig?! 

  • Svar på tråden Gravid mha IVF, hur beräkna BF
  • Elsis

    Vi har gjort ivf två ggr, och båda gångerna fick vi bfdatum via kliniken. Ska du göra vul där så får du nog veta då:)

  • lillamillan
    Elsis skrev 2013-03-17 13:56:59 följande:
    Vi har gjort ivf två ggr, och båda gångerna fick vi bfdatum via kliniken. Ska du göra vul där så får du nog veta då:)

    Klart att jag får veta det, men anledningen till att jag frågar är ju för att jag skulle tycka det e roligt att veta hur man ränkar, INNAN jag får tag i min klinik.
  • Shibby 78

    Du räknar äggplocket som ägglossningen så äp+38 veckor. Så räknade Carlanderska när vi gjorde IVF där

  • Pimpinellan

    ÄP= v.2+0. Spelar absolut ingen roll när man hade mens för efter den går det inte räkna vid IVF. Vissa sprayar i flera månader och skulle då alltså blitt gravida några månader innan de ens kunnat bli det. Tänk på att datumet inte ska flyttas vid RUL! Man vet ju exakt när man blev gravid och så ska man räkna.

  • lillamillan
    Pimpinellan skrev 2013-03-17 18:31:17 följande:
    ÄP= v.2+0. Spelar absolut ingen roll när man hade mens för efter den går det inte räkna vid IVF. Vissa sprayar i flera månader och skulle då alltså blitt gravida några månader innan de ens kunnat bli det. Tänk på att datumet inte ska flyttas vid RUL! Man vet ju exakt när man blev gravid och så ska man räkna.

    Nä senste mens är ju svårt att ränka på, men man får väl låtsas att den kom 14 dagar innan ÄP, då de flesta brukar ha en cykel med 14 dagar innan ägglossning. Ska ringa till Huddinge i morgon men ändå roligt att kunna kolla lite på nätet nu innan. Så i dag borde det då vara v4+5 Skrattande
Svar på tråden Gravid mha IVF, hur beräkna BF