Mensen 2 dagar sen - Gravid?
Hej!Min mens är sen med två dagar.
Imorgon är den sen med tre dagar.
Jag har väldigt regelbunden menscykel på 27-28 dagar, så mensen brukar vara sen max med 1 dag, men det senaste månaderna har den kommit som den ska.
Jag har som haft molande värk där nere, mensvärk som att mensen ska vara på g, mina bröst är jätte ömma lite mer en vanligt då jag brukar ha det innan mens också. Lätt bakomliggande illamående i mellan åt, och idag är jag jätte trött. Har även flyttningar vet inte om man har det om man är gravid, men det brukar inte jag ha innan mens.
Och jag är inte sjuk eller så, och har inte heller varit nyligt. Jag har köpt ett graviditets test, men vet inte om jag vågar prova imorgon bitti om inte mensen kommer, men det hör ju verkligen inte till vanligheterna att den är så här sen..
Senaste mensen hade jag 16/2
Vi har haft rätt mycket sex senaste tiden men haft kondom, så skulle ju vara konstigt om jag blivit gravid.
Men inget skydd är ju 100 % säkert det vet ja. Gjorde en abort för två år sen, och jag vill INTE vara med om det igen fy vad hemskt.
Men jag är ändå rädd om jag är gravid, är så rädd för att spy och må illa så det är inte sant....
Så ja jag vet inte vad jag ska göra om jag nu skulle ha blivit gravid trots att vi använt kondom...
Är snart 25 år fyllda.