Vart ska vi resa? Hjälp mig att hitta det perfekta resmålet!
Vi har börjat prata giftermål här hemma och i så fall blir det vigsel på Landvetter och därefter en tvåveckors resa till ett varmt och härligt land. Vi snackar om ett par år, kanske upp till en 4-5 år beroende på ev syskonplanering. Men den stora frågan är vart vi ska åka! Jag behöver hjälp med tips. Gärna tips om paketresor/charter, dvs hela rubbet, bolag, hotell osv.
Våra krav är att det ska vara varmt men inte FÖR varmt med tanke på barn. Vi har en (snart) ettåring nu och har vi syskon med så blir det antagligen så att vi åker innan det blir 2 år. Jag vill ha sandstrand nära hotellet. Hotellet skall ha skandinavisk barnklubb. Gärna lite lyxigare med spamöjligheter. Jag hoppas att vi får gjort detta innan syskon så vi kan få lite mys på tu man hand medan vårat barn är på barnklubb osv. Men huvudsaken är att det är barnvänligt! Det får gärna finnas möjlighet till trevliga utflykter och sevärdheter, barnvänliga då
Jag kan tänka mig Thailand, det gör inget att det är ganska exploaterat och "försvenskat". Det jag är skeptisk till är dock spindlar. Har sett bilder på megastora spindlar i Thailand och de skrämmer mig lite. Har varit på Aruba och dit längtar jag igen (inga stora spindlar där heller) men även om Aruba var superbarnvänligt så fanns det inte jättemycket att göra där i två veckor, speciellt inte om man är 3-5 år gammal kan jag tänka mig. Men jag gillar verkligen Karibien så jag tänker hellre Karibien än Asien. Krav då är att det ska vara lugnt, bra hotell och skandinavisk barnklubb (det sista är kanske svårt att hitta där?). Fördelen med Thailand tänker jag är många svenskar och möjlighet till lekkamrater för vårat barn.
Pris då? Jag kan tänka mig att två veckor med flyg och hotell får kosta 30-40 000 för två vuxna och ett barn. Kanske lite mer om det är ett fint hotell men i runda slängar max 45 000 typ.
Så, hjälp mig att hitta det perfekta resmålet och det perfekta hotellet!