• Anonym (hur ska man göra)

Hur ska vi göra???

Jag är gift sedan 15år med en man vi har tre döttrar tillsammans, sen så har min man två barn sedan tidigare, som han aldrig får eller fått träffa, för deras mamma barnen är vuxna i dag. deras mamma hade ett domstols beslut att min man hade rätt att träffa dom,men det har hon skitigt i. nu har vi försökt och försökt få kontakt med barnen men dom vägrar då dom trott att min man skitigt i dom. fast vi har vissat papperna att hán inte har skitigt i dom utan att deras mamma vägrat låtat honom träffat dom. Det ända dessa barn säger är att dom har ju redan en pappa, allså deras mammas nya man. Nu har min man funderat´å funderat om man kan låta honom adoptera dessa barn då min man aldrig kommer att träffa dom. är det någon som vet hur man gör???

• Svar på tråden Hur ska vi göra???
  • Anonym

Om hon vägrade honom ungänge trots domstolsbeslut, varför tog han det inte vidare i rätten? Jag hade också varit besviken och ledsen om han var min pappa.

han gjorde det, å hon fick böta flera gånger, men det strunta hon i, hon kunde säga ja kom å hämta dom, å när han kom så hade hon tragigt med barnen

• Anonym
    Anonym (hur ska man göra) skrev 2013-03-17 16:10:11 följande:
    han gjorde det, å hon fick böta flera gånger, men det strunta hon i, hon kunde säga ja kom å hämta dom, å när han kom så hade hon tragigt med barnen

hade jag varit honom hade jag anmält anmält anmält och åkt dig varje dag, eller åkt till deras skola.

ja du han har anmält å anmält å åkt till skolan, å massa annat.

• Philippa
    Anonym (hur ska man göra) skrev 2013-03-17 16:10:11 följande:

Han har tydligen inte försökt tillräckligt.... och det får han sona för nu.
  • sextiotalist
    Philippa skrev 2013-03-17 16:13:12 följande:

Han har tydligen inte försökt tillräckligt.... och det får han sona för nu.
    Eller är de fullständigt manipulerade av sin mamma, det händer det också.

Har en bekant vars mamma betedde sig på det sättet, det var först efter mammans död så hon vågade ta kontakt med sin pappa.

Första julen efter mammans död, firade hon med sin pappa och han fick första gången träffa sina barnbarn    
  • Anonym
    Anonym (hur ska man göra) skrev 2013-03-17 16:12:29 följande:
    ja du han har anmält å anmält å åkt till skolan, å massa annat.

Uppenbarligen inte tillräckligt eftersom han inte sett dem på 15 år.
  • Anonym

Uppenbarligen har han ju inte gjort tillräckligt och uppenbarligen är han fortfarande inte beredd att göra tillräckligt eftersom han tänker ge upp. Jag skulle fortsätta varje dag tills jag lyckade, det är det man gör för sina barn.

• Anonym
    sextiotalist skrev 2013-03-17 16:16:15 följande:
    Eller är de fullständigt manipulerade av sin mamma, det händer det också.

Har en bekant vars mamma betedde sig på det sättet, det var först efter mammans död så hon vågade ta kontakt med sin pappa.

Första julen efter mammans död, firade hon med sin pappa och han fick första gången träffa sina barnbarn    
    Absolut, men dessto större anledning att kämpa ännu hårdare.
  • Jättekul

Indirekt har han struntat i sina barn. Trots domstolsbeslut har han inte träffat dem.

Jag fattar inte att man alltid skyller på mamman och att de nya fruarna går på det. Jag har aldrig förstått det resonemanget. Kanske är jag ensam om det. 

Svar på tråden Hur ska vi göra???