• Skogsmulla

Bo i Grusåsen Södertälje

Funderar på att ev flytta till Grusåsen i Södertälje. Är det någon som kan berätta hur det är att bo där. Känns kanske inte så barnvänligt och det är nog min största farhåga. En del stora vägar med trafik. Och var leker barnen? Hur är förskolan, det finns ju en som heter Grusåsens förskola, någon som har erfarenhet av den?

Tack på förhand. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-17 17:41
    Ett litet tillägg: kollar på förskolor, det finns Grusåsens kommunala förskola samt Ängsnyckelns förskola som hör till Nyckelskolan, enskild skola. Någon som vet något om dessa?

• Svar på tråden Bo i Grusåsen Södertälje
  • Queenie70

Grusåsen betraktas ju som ett av de lugnaste och mest populära områdena. Har gott rykte och mestadels socialt etablerad och svensk population. Men enligt min erfarenhet har det flyttat in en del skumt folk där. När jag bodde där var det en hel del problem med buskörningar med mopeder på somrarna och jag fick inbrott och skadegörelse på min bil. Men sånt kan ju hända överallt. Det betraktas ändå som sagt som ett "bra" område.

• Skogsmulla

Tack för svaret. Bodde du där som barn? Skulle vilja veta hur det är att växa upp där. Visserligen har det väl förändrats sen dess...

Var inne på Pershagen förut, har hört att Pershagens skola ska vara bra. Sen är ju det mer ett villaområde och känns mer barnvänligt på så sätt. Men Grusåsen är väldigt charmigt, känns som en gammaldags stad. 

• Queenie70

Pershagen är definitivt det område som har allra minst sociala problem.

• Skogsmulla

Tyvärr är det nästan aldrig något till salu där. Och de som ligger på 4-5 miljoner är inte av intresse för oss.

• Queenie70

Såg ett radhus på karpstigen till salu förra veckan.

• robin02

Jag bor där, bor i 50-tals hus mkt mysigt. bott där i 3 år nu . 

Svar på tråden Bo i Grusåsen Södertälje