Var är trean?
Hej. Jag är en tvåbarnsmamma som börjar närma mig trettio år. Jag har alltid vetat att jag vill ha barn, tre stycken minst. Med första barnet tog det några månader innan kroppen kom i balans efter många år av p-piller, när det väl skett tog det bara 2-3 månader innan jag var gravid. Med andra barnet tog det sex veckor. Och samma med tredje barnet... men då fick jag missfall för första gången. Jag blev ledsen förstås men efter tre snabba graviditetsförsök så var jag övertygad om att jag skulle bli gravid lika snabbt igen.
Men månaderna har tickat på och nu har det snart gått ett år. För mig har det gått i perioder hur väl jag hanterar detta och de senaste försöken har jag tagit rätt bra, gråter alltid när mensen kommer men skakar av mig det och mår bra igen dagen efter. I höstas var det värre och jag känner att jag är på väg tillbaka mot den sorgen nu när vi snart har försökt i tolv månader. Strax efter att vi nått det datumet så har vi fått tid för fertilitetsutredning på Mama Mia.
Finns det någon här inne som kan berätta för mig vad som händer på en sådan? Hur mycket hjälp kan man få när man redan har två barn och på egen hand lyckats bli gravid tre gånger? Jag förstår och accepterar att vi är lågprio men jag har ännu inte lyckats acceptera tanken att vi inte ska få vår lilla trea. Tacksam för svar.