• avstängd

Vilka bolag testar inte smink på djur?

Jag är så frustrerad så det inte är sant. Förut, innan Kina krävde djurtester, så testade inte Esteé Lauders olika bolag på djur men det är annorlunda sen 2012. Såg i Daily Mail att någon lag trädde i kraft för en vecka sen att det inte får säljas djurtestade produkter inom EU men Loreál m fl testar ju och säljer sina produkter?

Dom enda jag kan få fram som inte testar till 100 %  är Stila och Lumene men är det verkligen dom enda bolagen?

Alla listor på Djurens Rätt, engelska och amerikanska sidor säger olika om olika bolag. Body Shop testar inte t ex men ägs ju av Loreál som testar och det betyder bojkott för min del. Men på en del listor finns dom med som djurtestade och på andra inte bara för att ge ett exempel.

Någon som kan reda ut begreppen och kan nya lagarna? Vad kan jag köpa utan att gulliga djur har fått sätta livet till?

• Svar på tråden Vilka bolag testar inte smink på djur?
  • Themis

Varför inte bara skippa sminket, så är du helt säker?

?A fanatic is one who can?t change his mind and won?t change the subject.? /Sir Winston Churchill
  • Themis

För om ingen köpte smörjan, vilket behov skulle det finnas av djurtester då? Drömmer

?A fanatic is one who can?t change his mind and won?t change the subject.? /Sir Winston Churchill
  • avstängd

www.nytimes.com/2013/03/11/business/global/eu-to-ban-cosmetics-with-animal-tested-ingredients.html&

Esteé Lauder t ex säljer ju i Kina och där krävs djurtester så även om du köper en otestad (?) Lauder produkt i EU så stödjer du ju indirekt djurtester iaf eftersom att dom testar för Kinas marknad? Så kan man eller kan man inte köpa Lauder och sova gott på natten?

Themis, att inte använda smink, hudprodukter, tvål och deo är inget alternativ för mig.

• avstängd
    Prissan skrev 2013-03-17 20:49:26 följande:
    Här har du en lista:

www.forskautandjurforsok.se/djurforsok/exempe...
    Där har vi ju ett perfekt exempel. Body Shop är med på listan att det skulle vara okej men det ägs ju av Loreál som är ett av dom värsta bolagen när det gäller djurtester?
  • Elin 885

E.L.F testar inte sina produkter på djur och dessutom är det billigt. mkt praktiskt!

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Enter Sandman
    Themis skrev 2013-03-17 20:47:46 följande:
    Varför inte bara skippa sminket, så är du helt säker?

Du skriver det jag tänker. Solig
  • Elin 885
    Millan83 skrev 2013-03-17 21:01:33 följande:
    www.eyeslipsface.se ! Bra och bra priser! Gillar mineralsminket, helst ögonskuggorna! Vackra och välpigmenterade!
    jo jag nämnde den ovan.
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
Svar på tråden Vilka bolag testar inte smink på djur?