• Anonym (Förtvivlad)

    Villrådig

    Hej min älskade sambo har i dagarna förklarat for mig att hon inte klarar av att leva med mig 24 timmar om dygnet ( vi jobbat även tillsammans ,) det blir för jobbigt för henne då hon behöver egen tid och att vara ensam, hon känner sig instängd och behöver frihet. Hennes förslag är att jag flyttar ut till landet och att vi kan ses när "vi" jag läser in hon har lust, Tror att det är början till det definitiva slutet. Kan det fungera ?

    Någon som kan ge råd ???

    Är så frustrerad och olyckligt kär..

  • Svar på tråden Villrådig
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Det behöver inte alls vara början till slutet för er utan en signal om just det hon säger; hon behöver vara ensam ibland, ha tid för sig själv, ett utrymme helt enkelt. Det är inte alls detsamma som att hon skulle söka någon annan eller att det är något fel på er relation. Man behöver hitta en balans i sitt liv, få utrymme för både egen tid och gemensam tid. Det är olika för olika personer hur stora dessa behov är. För er är det vikigaste nu att ni kan prata med varandra och försöka förstå vad som händer utan att känna det som ett hot mot ert förhållande. Det är naturligtvis också viktigt att vara ärlig. Om det skulle vara så att din flickvän vill avsluta ert förhållande behöver hon kunna säga det till dig och förklara varför.

    Hälsningar
    Gerd    

Svar på tråden Villrådig