• Dynamite

Är det okej att förflytta sig när man sover?

Jag är i v.19 och nu undrar jag om det är okej att ligga på sidorna när man ska sova. Jag klarar inte av att bara ligga på en sida hela tiden, t ex ryggen, så det blir att jag vänder på mig ganska mycket under natten. Är det någo som barnet far illa av? Barnet lär ju hamna upp och ner vid något tillfälle och "snurra" runt en hel del när jag vänder på mig. Så jag undrar helt enkelt om det är okej att flytta på sig eller bör jag bara försöka ligga på rygg?

• Svar på tråden Är det okej att förflytta sig när man sover?
  • längtan09

Klart du kan röra på dig Finns nog få människor som klarar av att hela natten sova i samma ställning  

Mamma sedan juni 2009
  • Whitetrash86

Du kan ligga hur du vill, jag spendera den mesta tiden av mina graviditeter på magen, med hjälp av en kudde vid höften mot slutet.
    Barnet kommer säga ifrån om det blir trångt Flört 

• Philippa

Du kan självklart ligga precis som du vill

• Emmyl

Självklart kan du det, jag hade aldrig klarat av att ligga på rygg under mina graviditeter!! barnet rör sig ju hela tiden, varför skulle den måå dåligt av det?

• Emmelié89

Jag har legat på mage genom både mina graviditeter o ut kom två perfekta barn så det är bara att ligga hur du tycker är bekvämt

• Kiris

Absolut kan du röra dig, det ska du inte vara orolig för. Ligga på magen är kanske inte att föredra det är inte skönt heller så brukar inte vara ngt problem.

Svar på tråden Är det okej att förflytta sig när man sover?