• Anonym

Vad händer med mig? Handen, läpp och tunga domnar på natten??

Vad sjutton kan det vara? Min ena hand somnar i stort sett varje natt. Egentligen hela underarmen. Nu har jag även vaknat av att tungan och läppen känns alldeles domnad och jag har en konstig metallsmak i munnen. Jag ska iof till läkaren om ett tag men tänkte höra om någon känner igen sig?

• Svar på tråden Vad händer med mig? Handen, läpp och tunga domnar på natten??
  • McIris

Stress tror jag. Min syster hade mycket domningar förut o det var stress. Vanligt symtom. Om man har typ nån neurologisk sjukdom brukar det komma symtom dygnet runt sa läkaren till henne.

• Anonym

Hm, jag är absolut inte stressad:) men tack så mkt för ditt svar.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-18 09:07:02 följande:
    Vad sjutton kan det vara? Min ena hand somnar i stort sett varje natt. Egentligen hela underarmen. Nu har jag även vaknat av att tungan och läppen känns alldeles domnad och jag har en konstig metallsmak i munnen. Jag ska iof till läkaren om ett tag men tänkte höra om någon känner igen sig?
    Ligger hel mysko med nacken ? 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-18 09:40:58 följande:
    Ligger hel mysko med nacken ? 

Tja jag har iof  ont i nacken till och från men har en bra kudde. Att handen domnar kanske kan ha med det att göra, absolut:) Men läppen och tungan och metallsmaken?? Tack för ditt svar.
  • MinaE
    Anonym skrev 2013-03-18 09:44:16 följande:

Tja jag har iof  ont i nacken till och från men har en bra kudde. Att handen domnar kanske kan ha med det att göra, absolut:) Men läppen och tungan och metallsmaken?? Tack för ditt svar.
    Jo läppen och tungan oxå, det går nerver som kan klämmas lite. Metallsmaken; Du biter ihop hårt pga nackens felläge.
    Iam Mina
  • Anonym
    MinaE skrev 2013-03-18 09:48:36 följande:
    Jo läppen och tungan oxå, det går nerver som kan klämmas lite. Metallsmaken; Du biter ihop hårt pga nackens felläge.

Ok hade ingen aning om det. Undrar vad läkaren kan göra åt det? Tack snälla för ditt svar:)
  • MinaE
    Anonym skrev 2013-03-18 09:55:11 följande:

Ok hade ingen aning om det. Undrar vad läkaren kan göra åt det? Tack snälla för ditt svar:)
    Remiss till att röntga nacken, sen kan du gå till tandläkaren och se om du ligger och biter ihop / gnisslar. De ser sånt på tänderna. Isf kan du ha bettskena.

Jag biter ihop och det ger metallsmak domningar  och trötthet längst bak i käkarna + jag vaknar alltid och på natten av domnade händer och armar.

Så ja, jag tror på det :)  
    Iam Mina
  • Anonym

Men det låter ju klockrent! Ska kolla detta med läkaren.Tack söta du{#emotions_dlg.flower}

• MinaE
    Anonym skrev 2013-03-18 10:06:24 följande:

Men det låter ju klockrent! Ska kolla detta med läkaren.Tack söta du{#emotions_dlg.flower}

:D bra gör det :) 

Lycka till ! 
    Iam Mina
  • LinnVirvelvind

Kanske en nerv som kmr i kläm i nacken om du har en fel typ av kudde för din kropp? Alt. begynnande diskbrock?

• Anonym (jag med?)
    Anonym skrev 2013-03-18 09:35:35 följande:

Hm, jag är absolut inte stressad:) men tack så mkt för ditt svar.

Ja, förlåt att jag hittade den här jäääätttegamla tråden, men fick du någonsin klarhet i vad som är orsaken? Jag googlade på mina symtom, och dnna tråden kom upp. K

Det värsta för mig är att jag nu har börjat känna metall/ kemisk känsla på tungan. Men det var efter jag hade drucket en långdrink med rom och Cola, och limeskivor däri. Tänkte att det kan vara så att limeskivorna med skal, var så jävla besprutade, att det har gått ut i drinken? De har ju skal, och nöt på den drinken i en timme.

Ang. domningar i hand och underarm, vad har/ hade du för yrke? Jag tror att mina kommer från mitt monotona jobb, där jag varje dag, överbelastar högerarmen. De snurrar och domnar till på natten, men hjälper om jag har den högt i ca. "hjärtlälge". Som att någon nerv har blivit skadat, och inte släpper fram blodet ordentligt?

Men det med tungan kom plötsligt, efter den drinken. Fick du någonsin reda på det?Förvånad Tänkte om du kanske brukar dricka vatten med citron/ limeskivor i? Antagligen vet vi inte hur farligt detta besprutningsmedlet är? Nu är det 2 timmar sedan, och jag känner fortfarande ett svagt "snurrande" och en kemisk/ metallisk känsla i hela munnen!Skrikandes (Brukar inte gå till doktorn, så svårt att få tid numera,,)
Svar på tråden Vad händer med mig? Handen, läpp och tunga domnar på natten??