• Anonym (Malin)

    Långa inre blygläppar

    Har ingen lust till sex länge.
    Pga jag har så stora, långa inre blygläppar.
    Dom är 2-3 cm långa. Och hänger ner. Det ser så fult ut och jag skäms över detta. Det syns tom igenom trosorna att jag har långa inre blygläppar.
    Jag vill inte visa mig när vi har samlag, skäms.....
    Jag kan inte heller njuta pga dom är i vägen.
    Det skaver när jag går och jag känner ofta en ömmande känsla.
    Under min förlossning för 4 år sen, delade den ena blygläppen sig och gick mitt itu. 
    Efter förlossningen sydde dom ihop den igen.
    Antagligen hände detta pga dom var för långa och skadades under förlossningen.
    Om jag drar "lite" i dem så blir de nästan 4 cm långa.
    Jag mår så dåligt över detta. Undrar nu om man kan göra en operation? Finns det några risker? Är det stor risk att blygläpparna går sönder av en förlossningen till?
    En fråga till. Jag tycker att jag är så stor/öppen i slidan. Utan att jag är upphetsad kan jag få in 3-4 fingrar. Därför kanske det inte är så konstigt att jag inte känner att han är inne i mig när vi har samlag. Och han tycker inte heller att det är skönt. När jag tittar med en spegel i underlivet, ser jag bara dessa två långa skinnbitar (inreblygläppar) som hänger ner och jag ser nästan in i slidan, ser nästan ut som att innehållet är påväg ut. Men det är det.

    Vad ska jag göra? Vill så gärna ha ett normalt sexliv tillsammans med min man. Pga mina bekymmer är det nu flera månader sen vi gjorde något sist. Detta tär på oss.

                             

  • Svar på tråden Långa inre blygläppar
  • Sexolog Camilla

    Hej.

    För frågor gällande en eventuell operation samt kroppens förändringar efter förlossningen, ta kontakt med läkare. 

    Hälsningar
    Camilla 

Svar på tråden Långa inre blygläppar