• Anonym

Johannebergsskolan, Gbg?

Tacksam om någon har (aktuella) erfarenheter att delge ang  Johannebergsskolan.
    Vi bor närmast Guldhedsskolan men har hört ganska mycket negativt från föräldrar med barn där och funderar på Johannebergsskolan. Den lät inte heller jätteidyllisk på bekant som hade barn där för några år sedan men detta är ju något av färskvara och jag känner ingen som har barn där nu. Att det kan skilja sig bara utifrån i vilken klass man går förstår jag givetvis.

• Svar på tråden Johannebergsskolan, Gbg?
  • Anonym

Min son går i Johannebergskolan år 3. Vi är ganska nöjda och kan rekommendera skolan. De har en bra klasslärare och det är ordning och reda. Men det är mycket stora fritidsgrupper (ca 50 barn) och i alla fall i min sons fritidsgrupp är personalen ganska oengagerad. Skolgården är trist. Skolan är proppfull, känns som det är barn överallt. En lärare i skolan har slutat pga trängselskatten, kanske det blir fler.

Jag har faktiskt bara hört negativt om Guldhedsskolan. Vår son skulle egentligen börjat där i höstas och hade han inte fått plats på Johanneberg hade vi valt att skjutsa honom till annan skola. 

Andra skolor jag hört gott om är Krokslättskolan (i Mölndal) och även Victoriaskolan i Vasastan.

• Lundqvist05

Hej

Får man fråga hur det gick? Vilken skola valde ni?
    Sitter själv med funderingarna då vi blivit erbjuden Guldhedsskolan till 2 utav våra barn.

• Anonym (ok)
    Lundqvist05 skrev 2016-03-16 23:26:34 följande:

Hej

Sitter själv med funderingarna då vi blivit erbjuden Guldhedsskolan till 2 utav våra barn.

Jag har fortfarande bara hört negativt om Guldhedsskolan. Vårt barn gick på Johannebergsskolan och vi var nöjda. Men skolan är proppfull och skolgården är liten. Krokslättskolan är jag hört mest positivt om. Tyvärr handlar mycket om läraren och sammansättningen på klassen. Ett stökigt barn kan förstöra en hel klass.
  • Anonym (Gh)
    Lundqvist05 skrev 2016-03-16 23:26:34 följande:

Hej

I Guldhedsskolan beror det mycket på var du hamnar. Mitt ena barn går i en bra klass, i en annan klass slutade hälften på grund av allt strul och i en tredje var det en massa problem som försvann efter lärarbyte. Det är svårt att tala om helheten när det varierar så mycket med enstaka klasser/individer/lärare.
    Gissar att det gäller för fler skolor. Hört mycket negativt om Franska skolans högstadium från föräldrar vars barn sltuat där medan lågstadiet verkar fungera bra. Victoriaskolan (fd tyska skolan) hade inget jättebra rykte för några år sedan men jag har bekanta med barn där nu som är rätt så nöjda.  ISGR har bra rykte så vitt jag vet men begränsat med platser.  Nordhemsskolan har uselt rykte men jag vet barn som trivs bra där, etc.
  • Anonym (Gh)
    Anonym (ok) skrev 2016-03-17 07:18:24 följande:
    Jag har fortfarande bara hört negativt om Guldhedsskolan. Vårt barn gick på Johannebergsskolan och vi var nöjda. Men skolan är proppfull och skolgården är liten. Krokslättskolan är jag hört mest positivt om. Tyvärr handlar mycket om läraren och sammansättningen på klassen. Ett stökigt barn kan förstöra en hel klass.
    Spännande hur det kan variera. Krokslättsskolan hörde jag bara negativt om för ett par år sedan när vi bodde åt det hållet Buråsskolan som lades ner var det också en del strul i genom åren. Men säkert finns det nöjda elever därifrån också.
  • Lundqvist05

Tack för era svar. Jag tror som du säger att det beror på blandade aspekter som klass/lärare/ledning

Det är samma med skolorna här i Stenungssund. Vissa är jättenöjda medans andra super missnöjda.

Får helt enkelt blida vår egen uppfattning och agera därefter.

• Anonym (ok)
    Anonym (Gh) skrev 2016-03-17 09:33:09 följande:
    Spännande hur det kan variera. Krokslättsskolan hörde jag bara negativt om för ett par år sedan när vi bodde åt det hållet Buråsskolan som lades ner var det också en del strul i genom åren. Men säkert finns det nöjda elever därifrån också.
    Vår son gick på Burås och det var bra när han gick där i F-klass och ettan. Sedan la de ner skolan. Bytte till en skola som skulle vara bra när hn började 6:an, blev helt misslyckat.
  • Anderi

Hur är läget med Nordhemsskolan nu, är det bra ordning? Man fick ju böter för att man misskött verksamheten, nån som vet?

Svar på tråden Johannebergsskolan, Gbg?