Någon som opererat bakre prolaps eller framfall?
Sedan min förlossning för lite över ett år sedan har jag haft problem att bajsa. Jag har varit tvungen att föra in min tumme i slidan och hålla emot, annars har det liksom inte gått. För några veckor sedan fick jag nog och gick till gynekologen, som sa att jag har en bakre prolaps som antagligen måste opereras. På fredag har jag en tid hos proktologen, som är den som i sådana fall skulle utföra operationen.
Jag är rädd! Jag har aldrig opererats förr, och jag tycker att det låter som att återhämtningsperioden är så himla lång. Jag ammar fortfarande mitt barn både dagtid och om nätterna, och vet inte hur det skulle gå om jag var tvungen att ligga på sjukhus i tre dagar och återhämta mig. När jag sedan läser om riskerna på nätet verkar det som att det finns en risk att de fuckar upp det så till den milda grad att man för alltid efteråt behöver en stomipåse, och det vill jag VERKLIGEN inte ha!
Så ni som redan opererats, behöver jag oroa mig? Har operationen gjort livet enklare för er? Fick ni några komplikationer? Hur gjorde ni som fortfarande ammade? Hur lång tid kommer det ta innan jag kan lyfta mitt barn på 11 kilo igen?
Tacksam för svar!