• Anonym

Spänningar eller Bihåleinflammation???

Hejsan någon som vet om man kan ha spänningshuvudvärk som sitter mitt i pannan och går ner över näsbenet? Har haft så nu i 5 dagar!   Eller kan det vara Bihålerna är inte förkyld och har inte varit det heller så speciellt mycke, lite små snorig men inge allvarligare! Har haft väldigt mycket runt mig och varit orolig så kan det bli spänningar där någon som vet? Gör ej ont om jag böjer huvet framåt!

• Svar på tråden Spänningar eller Bihåleinflammation???
  • Pandamamma79

Vet bara att när jag hade bihåleinflammation så gjorde det ont bredvid näsan, alltså där bihålorna sitter, det var ömt. Ont i ögat på den sidan och också ont i hela övre tandraden på den sidan.

• Anonym

Inge ont i tänder eller kinder bara mitt i pannan och ner en bit i näsbenet!

• Anonym

Kan det vara nån slags spännings huvudvärk efter all oro och stress? Brukar ha spännings huvudvärk men brukar inte kännas precis så här mitt i pannan och ner mot näsbenet! Känns som ett molande tryck ungefär som det dras åt ungefär, svårt att förklara! Någon annan som haft nå likande vid spännings huvudvärk?

• Anonym

Jag är ej allergisk mot pollen eller något annat! Och det gör väll ändå inte ont i näs benet mellan ögonen?

• Blåbäret0

Var inte jag heller förens 3 år sen :S
    Hmm, jag tänkte på att slemmhinnorna i bihålorna blir irriterade, då kan det göra ont där runt..!
    Jag får rinnig näsa, nyser mycket, blir trött och får ont i huvudet, bihålorna och så.
    Annars kanske det är vanlig huvudvärk, som sprider sig. Jag får ofta ont runt ögonen av det å.
    Är det jobbigt skulle jag ringa 1177 och fråga dem om vilka mediciner som finns!

• Anonym

Men det var inte länge sen jag gjorde ett allergi prov och det visade ingenting!  Jag tänkte mig så att det kanske beror på all oro jag haft i snart en månads tid och så kommer detta och jag börjar oroa mig för att det är nå allvarligt! Det jag undrade var om spännings huvudvärk kan sprida sig neråt näsan, tänkte om någon har haft nått liknande! 1177 kunde tydligen inte svara på det eftersom jag ringt och frågat dom! Men någon här kanske haft så? Man får ju inte så mycket hjälp av sjukvården, men börjar bli lite smått jobbigt det här att ha ont mitt i pannan och näsbenet! Annars känner jag efter för mycket!
    Tack för svar! 

Svar på tråden Spänningar eller Bihåleinflammation???