• Amandaa92

Sparkar

Första barnet och ja, jag kanske är nojig. Men nu måste jag bara få prata av mig/få någon att byta tankar med.

Jag började känna rörelser i vecka 18 ungefär. Alltid lite bubbel långt ner i magen(runt troskanten).
    Jag är nu i vecka 22 och känner starka sparkar, rörelser och mindre sparkar/buffar och jag VET att det är bebisen som bökar och har sig, absolut.
    Det jag är orolig över och tänker på är att jag fortfarande bara känner nere i magen, runt troskanten fortfarande. Jag har ju ändå känt tydliga buffar i två veckor nu - varje dag! Hon buffar just nu och jag kan känna det svagt utanpå.

Men varför är hon bara där nere? Jag har moderkakan i bakvägg ska jag kanske tillägga. 

Börjar bli så rädd att det skulle vara nå sorts nervryckningar eller gaser och att nåt är fel :/ 

• Svar på tråden Sparkar
  • kurrreburre

Exakt samma för mig

• saaa

Tror inte att du behöver vara orolig. Min lilla fröken sparkade långt ner ett bra tag. Kanske ligger hon med benen där? :)

• Busfröö

Jag är i vecka 30 å har samma sparkar långt ner, händer att de känns på sidorna ibland men inte lika ofta.
    Sparkar hon bakåt/neråt känns de i hela rumpan haha
    Har moderkakan i framvägg

• Prissan

Tror inte du behöver vara orolig. De har visst sina favvoställen. Sån var min lille i alla fall. Han ville vara längst ner på höger sida och buffa. Glad

• jyuusei

V 20 imorgon o det är samma för mig :) ibland lite högre upp men oftast långt ner.

• Amandaa92

Ja, tänk om jag bara hade hållt ut en vecka till. Då såg jag en spark utanpå magen för första gängen, uppe vid naveln. Och efter det kände jag heeeela tiden överallt. Och det har fortsatt. Vecka 26 nu och guud vad mycket lugnare jag är nu när jag känner busungen sparka och röra sig. Och att sedet utanpå och att låta sambon känna

• Flickan och kråkan

Det är ju det normala att känna där nere så pass tidigt i graviditeten . Sedan har jag barn som vänt sig sent så dat har alltid varit mest sparkar och knuffar nedåt och även åt sidorna (naveln och rakt ut) då de legat på tvären. Är i v.32+5 idag med nummer tre och nu är ju bebis bra mycket större än dina lilla och det sparkas mycket nedmot blåsan (jätteskönt ) och så knuffas och buffas det ut mot sidorna. Ibland knölar ett huvud långt upp.....men jag är ju rätt långt gången.

Helt normalt TS alltså, för att summera det hela

Svar på tråden Sparkar