• Anonym

wtf?Mjäll i ögonbrynen?

Upptäckte nu när jag skulle plocka ögonbrynen att det är som mjäll mellan dem? Inte hela brynet utan bara biten in mot ögat (början av brynet) på båda ögonbrynen. Kan man ha mjäll där? Har aldrig haft mjäll i håret, men det i brynen har jag haft då och då. Vad är det för ngt?

• Svar på tråden wtf?Mjäll i ögonbrynen?
  • Dagdrömmaren

Jag har det med... Man kan ha mjäll där, men för mig (enligt frisörerna) så är det för att jag är torr >> Ganska jobbigt, ser ju inte så kul ut liksom.

• Clotilda

Smörj smörj smörj. Använd kidets krämer för torr hud (om du har kid, eller krämer) för snabbt resultat. Miniderm funkar toppen.

• ZaftMonkey

Jodå, man kan få mjäll där med. Så det är bara på med hudkrämen :) Jag brukar smörja rejält på kvällen när jag är torr där så går det över på några dagar.

• Powderpuff

Tänk på att mjäll och torr hud inte är samma sak... Mjäll är obalans vilket ger svamp, torr hud är just bara torr hud. Funkar det inte att smörja kan du ju kontakta en läkare som kan utreda om det är något annat. Kan ju även vara psoriasis som någon nämnde här uppe

• cloudberry79

Mjälleksem? Jag har mina i ögonbrynen, i öronen och bakom ena örat. Blir lätt röd och fnasig vid näsvingarna också. Det började när jag var kring 20 och var som värst vid 30, nu börjar det bli bättre av sig självt.

(M)amma till V -07 och E -12
  • cloudberry79
    Little Ms Chatterbox skrev 2013-03-18 21:16:43 följande:
    Cloudberry79 Låter som im att det skulle kunna vara psoriasis du har... Bara en tanke...
    Jag tror det är mjälleksem, eftersom de försvinner med daktakort, det borde ju inte psoriasis göra.
    (M)amma till V -07 och E -12
Svar på tråden wtf?Mjäll i ögonbrynen?