• pluvdo

    Opaka meta? Opakameta? Appakameta? Var har han fått det ifrån?

    Min son har på sistone hoppat omkring och sagt "Appakameta" eller dylikt och räckt ut tungan. Det verkar som att det är en del av någon ramsa eller lek som han lärt sig från någon på dagis, men jag vet verkligen inte vad det är han säger eller var han fått det ifrån. Är det någon som vet? Han utropar som sagt "Appakameta" (eller dylikt) och så räcker han ut tungan och/eller gör pruttljud med munnen och faller ihop på golvet och skrattar.

    Jag vill ju kunna hänga med i leken, men det gör jag ju inte när jag inte vet vad det är. :)

  • Svar på tråden Opaka meta? Opakameta? Appakameta? Var har han fått det ifrån?
  • pluvdo

    Han säger att två barn på dagis säger så. Tror de är från Rumänien (?) eller Ungern eller något.

  • pluvdo
    Duckan skrev 2013-03-19 11:33:01 följande:
    En omskrivning av Hakuna Matata? Hur gammal är han?
    Han är tre. Men det låter verkligen inte som Hakuna matata. :)
  • Christi38

    Jag fick en lite Harry Potter känsla över det hela... Du vet när en trollformel sägs och någon/något förvandlas till något...?

  • pluvdo

    Hmmm... mjae kanske. Barnen ifråga är dock runt två till fyra år gamla. Ser barn i den åldern på Harry Potter?

  • La Lola
    pluvdo skrev 2013-03-19 11:35:23 följande:
    Han säger att två barn på dagis säger så. Tror de är från Rumänien (?) eller Ungern eller något.
    Fråga personalen på förskolan.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • pluvdo
    La Lola skrev 2013-03-19 11:42:43 följande:
    Fråga personalen på förskolan.
    Ja, men sonen har vattkoppor nu så vi är bannade! :D
  • La Lola
    pluvdo skrev 2013-03-19 11:43:48 följande:
    Ja, men sonen har vattkoppor nu så vi är bannade! :D
    Du kan ju ringa annars.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Opaka meta? Opakameta? Appakameta? Var har han fått det ifrån?