• Anonym (Arbetssökande)

Aktivitetsstöd

Hej alla ni med aktivitetsstöd!

I början av juni hamnar jag i Jobb- & utvecklingsgarantin om jag inte hinner få nåt jobb och kommer således få aktivitetsstöd från försäkringskassan. Jag undrar om man får aktivitetsstöd för röda dagar eller räknas de bort? Har googlat och kollat på fk:s hemsida men hittar ingenting om det. Betyder nog att det är ersättning rakt av då, annars skulle det väl stå något om det?!

Men vill fråga för säkerhets skull, håller nämligen på och räknar lite på ekonomin för att se att jag får pengar så jag klarar mig i juni. Annars måste jag försöka spara lite pengar redan nu så det finns tillräckligt till räkningar osv. Det är nämligen en röd dag där i början och eftersom första perioden för mig med aktivitetsstöd  (6/6 - 14/6 för att få pengar i slutet av juni) inte blir så många dagar så vill jag veta om 6/6 också går bort?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Aktivitetsstöd
  • Anonym (nyfiken)

Puffar för jag undrar också. Har själv ingen aning...

• Anonym (Arbetssökande)
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-03-19 12:28:34 följande:
    Puffar för jag undrar också. Har själv ingen aning...

• ninnione

Aktivitetsstöd ges 5 dagar i veckan. Både jul o nyår var röda dagar nyligen men påverkar inte aktivitetsstödets storlek.

• Anonym (Arbetssökande)
    ninnione skrev 2013-03-19 12:38:26 följande:
    Aktivitetsstöd ges 5 dagar i veckan. Både jul o nyår var röda dagar nyligen men påverkar inte aktivitetsstödets storlek.

Ok...då vet jag! Tack så mycket för ditt svar! Glad
  • Anonym (nyfiken)

Knycker tråden lite och frågar hur det är när man stämplar. Får man för röda dagar?
    Just blivit arbetslös och är rörigt förstå sig på alla regler. 

• Anonym (Arbetssökande)
    Anonym (nyfiken) skrev 2013-03-19 12:44:11 följande:
    Knycker tråden lite och frågar hur det är när man stämplar. Får man för röda dagar?
    Just blivit arbetslös och är rörigt förstå sig på alla regler. 

Ja det får du!
  • Anonym (Arbetssökande)
    Anonym (Arbetssökande) skrev 2013-03-19 12:45:36 följande:
    Ja det får du!

Alltså,  pengar på röda dagar
Svar på tråden Aktivitetsstöd