• vveronicaa

Bra skalkläder till barn inför våren/hösten?

Hej!
    Jag ska köpa skalkläder inför våren/hösten till mina barn på 5 och 7 år.
    Behöver få lite tips på vilka märken du tycker har varit kanon emot vind och vatten?

Jag funderar på att köpa från POP men läste någonstans att några tyckte dom blev
    väldigt blöta utanpå så jag kollade runt lite och såg skaljackor från 8848 (Intersport),
    tyvärr skriver de ju inte ut vattenpelare eller hur bra de står emot vind så det är ju svårt att jämföra.

Helst vill man ju köpa skalkläder som har 10.000 i vattenpelare så man slipper köpa galonkläder.

De skalkläder jag har kollat på är:

-Reima
    -Pop
    -Helly hansen
    -Stormberg
    -Kaxs
    -8848
    -Everest
    -Didriksson

Vilka tycker du är bra?
    Jag har funderat på att köpa POP, det känns ändå som ett säkert kort eller vad man nu kan säga då många är väldigt nöjda i överlag.

• Svar på tråden Bra skalkläder till barn inför våren/hösten?
  • LilleSkutt18

Vi har haft kaxs till dottern och varit jättenöjda. Det är ju 10000 i vattenpelare på dem. Blev en ny uppsättning i förra veckan, så nu kan gärna våren få komma :)

• 1005H

Pop är oslagbara enligt mig! Har aldrig behövt galonkläder. Aldrig blivit blöta eller något. Underbara helt enkelt!

• Boosse

vi hade kaxs i somras/höstas och hon vart aldrig blöt. verkar hålla ut vinden ypperligt. samt andas toppen.

• pigglet

Kör med pop som byxor, inga galonisar. Barnen är helt torra.

Gneis på vintern, men har inte provat deras skalkläder. Vinterkläderna är vi i alla fall jättenöjda med (undantaget förra årets vinter-kollektion). 

• Harmagedon

Vi har aldrig haft något annat än pop. Vågar inte byta för de är så bra så jag är rädd att jag bara blir tvungen att gå och köpa ett ställ till om jag köper något annat. Och jag hatat att shoppa!

• Ellast

KaXS är oslagbart med tanke på priset och vattenpelaren. Har anv dom 3 säsonger.

• jodå

vi har alltid köpt kaxs-byxor. Funkar väldigt bra!
    I höstas bytte vi pop-jackan mot en från Stormberg (tror jag att märket heter?) och är supernöjda! Den är otroligt lätt och smidig, och har väldigt bra passform. Givetvis har den även stått emot väta u.a.

• Harmagedon

Tack!

Jag skyr shopping så jag är inte så bra på märken. Helt klart värt att kolla upp om ni är så nöjda med dem. Har de skaloverall också? Är ni nöjda med den?

Min lilltjej behöver nog en ny. Stl 92 tror jag.

• Boosse

Kappahl har kaxs skaloveraller, vad jag vet, med samma toppenfunktioner som det 2delade.

• vveronicaa

Tack för alla svar som har rullat in! Det är jämnt mellan POP och Kaxs och dessa verkar stå emot regn och vind mycket bra!
    Någon som provat skalbyxorna från Kaxs?

Det blev att jag köpte en pop jacka till dottern, hittade en jättefin och billig på blocket som knappt ser använd ut, så den kommer vi testa nu till våren och hösten, så det blir säkert mycket bra, huvudsaken är att dottern gillar jackan och att den fyller sin funktion. Nu ska jag bara hitta en till min grabb också  :)

• Griseknoen35

Fix från lindex eller kaxs från kapahl. Fix hade vi förra året och det var lika bra som kaxs. Bra priser dessutom.

• JohBo

Isbjörn of sweden har vattenpelare 15.000 i jacka och byxor, de har också ett par byxor med 20.000

Svar på tråden Bra skalkläder till barn inför våren/hösten?