• Anonym (IDIOTER!)

    Det här går ut till ALLA idioter som tror på SOC

    Hej hej FL Jag är så sjukt förbannad just nu så det här går ut för att RÄDDA fler familjer och fler barn!
    Ni som säger att soc inte tar barn utan anledning dra dit solen inte lyser. ni kan fan sätta er på BIRKAHEMMET GRYNING VÅRD AB I GÖTEBORG ÖRGRYTET. FÖR MISSBRUKARE, DIAGNOSER OCH SPÄDBARN!
    NI KAN SITTA DÄR MED ÖVERVAKNING 24/7 LÅTA PERSONALEN RÖRA ERT BARN TA DET NÄR NI VILL SOVA. FÖR OM INTE PERSONALEN FÖR GÖRA DET SÅ ÄR NI INTE SAMARBETS VILIGA!
    ALLA SOM SÄGER ATT SOC INTE TAR BARN UTAN ANLEDNING KAN JU FÖRSÖKA FYLLA DERAS KRAV
    1# ALLTID ÖGON KONTAKT! Du får inte sova utan vaknar dit barn ska du finnas där för att ge ögon kontakt!!!
    2# LÄMNA ALDRIG DITT BARN UTAN SYN HÅLL! Du får absolut inte gå på toa utan att ta med ditt barn
    3# DU FÅR ABSOLUT ALDRIG KOLLA PÅ TV ELLER ÄTA FÖR DU KAN JU MISSA NÄR DIT BARN KOLLAR PÅ DIG!
    4# DU SKA HA ÖGON KONTAKT MED DITT BARN ANNARS BLIR BARNET UNDERSTIMULERAT!
    5# DU FÅR ABSOLUT INTE SOVA ELLER VARA TRÖTT!
    6# DU FÅR INTE SKYDA DITT BARN!
    7# DU FÅR INTE SÄGA EMOT
     8# DU FÅR INTE GÅ UT
    9# DU FÅR INTE HA VÄNNER ELLER FOLK SOM SKA KOMMA Å KOLLA
    10# DU FÅR INTE HA NÅGON EGEN VILJA MEN SAMMTIDIGT SKA DU GÖRA ALLT DET HÄR!
    NI SOM INTE TROR MIG KAN JU FARA DIT SJÄLVA OCH TESTA. FÖR DETA ÄR INGET SKÄMT! JAG OCH MIN POJKVÄN FÖRLORADE VÅRAT 5 VECKORS ÄNGEL PGR AV ATT VI INTE VILLE ATT DOM SKULLE RÖRA VÅRAT BARN, SÅ DOM KLASSADE OSS SOM ICKE SAMARBETS VILLIGA! NU KOMMER NÅ JÄKLA MORAL KÄRINGAR SÄGA ATT VI SÄKERT GJORT NÅGOT MER ÄN ATT VI INTE SAMARBETADE. JO 1 SAK TILL. VI VILLE ÄLSKA OCH TA HAND OM VÅRAT BARN!
    JAG HAR INGEN DIAGNOS MEN MIN POJKVÄN HAR OCH SÅ SOM JAG HÖRT SÅ SKA INTE DIAGNOSER HA BARN! DET ÄR SÅ JÄKLA KRÄNKANDE! JAG OCH MIN POJKVÄN HAR BLIVIT SÅ JÄKLA KRÄNKTA UNDER 5 VECKOR. SAKER SOM ATT JAG ÄR EN VÄRLDE LÖS MAMMA DÄRFÖR ATT MITT BARN NYFIKET LYSSNA EFTER LJUD I RUMMET (vi var 6 föräldrar + 4 barn varav 1 har kolik) VÅRAT BARN ANSÅGS SOM PASSIVT FÖR ATT HAN SOV. HAN VÄXTE BÄST AV DOM ALLA DÄR MEN HAN SOV MEST. SOC TOG MIN ÄNGEL 12/3.
    Efter det så vet jag inte vad jag ska göra vi är så många invalerade. Det versta är ändå att när min kille sa till soc att det bästa ändå hade varit om våran son hade fått komma hem fick vi svaret "vi tycker en annan sak"
    Vi har pratat med fler om det här som inte har någon anning om vad birka är eller något sånt. Dom alla säger att dom hade inte klarat kraven som Birka ställer. Vi kan inte göra något just nu. Jag saknar min Ängel så sjukt mycket, Först om 5 Veckor kan vi ha chansen att få tillbaka honom. Först då kan jag känna mig hel igen. För det känns som om en del av min själ saknas. Min lilla pojke mår desutom dåligt :( gåt upp från 4700 till 5700 på 2 veckor :( och har fått Kolik efter att dom tog honom. Det värsta är att jag fick inte ge han någon kram innan dom tog honom. eller att jag får veta hur han mår. Jag fick inte ens prata med någon efter åt.
    Hur bra föräldrar ni än är eller tro er vara så har ni otrur så tar dom erat barn. För vi kämpade verkligen. Vår son fick aldrig vänta. Ändå skrev dom det. Dom skrev att allt var perfekt att han fick allt han behövde utan sin kännslomässiga stimulans som han nu får via en baby siter som vi annser att han inte borde sitta i då det inte är bra för deras ryggar. Aja Ta vara på denna information om ni ska dit för om ni inte är SUPER föräldrar så tar dom erat barn. Kram

  • Svar på tråden Det här går ut till ALLA idioter som tror på SOC
  • Anonym (IDIOTER!)
    buffybuffy skrev 2013-03-19 19:14:14 följande:
    Hoppas det ordnar sig.
    Tack
  • Anonym

    gått upp 1kg på 2veckor är ganska mycket.
    Och du,nej,ni blev satta på hemmet för en anledning. Antar att ni inte jobbade och hade eget hem..då hade de aldrig satt er på bevakning.

    Vi måste ju veta alla fakta för att ta ställning.   

  • Anonym

    Tycker inte det var orimliga krav. Så är det att vara förälder.

  • buffybuffy
    Anonym skrev 2013-03-19 19:18:31 följande:
    Tycker inte det var orimliga krav. Så är det att vara förälder.
    Öhh förstår inte detta att man ska vara där varje sekund för det kan man inte,är nyfiken på hur det ska gå.
  • Anonym ()
    Anonym skrev 2013-03-19 19:18:31 följande:
    Tycker inte det var orimliga krav. Så är det att vara förälder.
    Skojar du eller? Så du har ständig ögonkontakt med ditt barn när det är vaket? Du diskar aldrig, lagar ingen mat eööer nåt annat. Du sitter alltså o stirrar på ditt barn, jösses!
  • Anonym
    Anonym () skrev 2013-03-19 19:27:29 följande:
    Skojar du eller? Så du har ständig ögonkontakt med ditt barn när det är vaket? Du diskar aldrig, lagar ingen mat eööer nåt annat. Du sitter alltså o stirrar på ditt barn, jösses!
    eööer? Eller skulle det va.
  • Anonym (Lugna sig nu!)

    Om man inte vill ha deras "hjälp", kan man ta sitt barn och dra?  Eller också kan man undra varför de blev inblandade överhuvudet taget?

    En bön är: Skaffa inte barn, om någon av er tror att ni inte klarar att ta hand om det på egen hand. Barn är ett ansvar, som allra minst varar tills de har fyllt 18. Eller om de fortfarande går i gymnasiet, tills de är 21. Sedan är det barnbarn, och allt vad det innebär, med vuxenstöd till de unga föräldrarna.

    Sedan finns det alltid en "chef" till alla, en högre myndighet, dit man kan överklaga. Om det gäller soc. skall man överklaga till socialstyrelsen.

    www.socialstyrelsen.se/klagapasocialtjansten

Svar på tråden Det här går ut till ALLA idioter som tror på SOC