När slutade du (gravid) att cykla?
Som rubriken, nyfiken
Som rubriken, nyfiken
När jag slutade jobba, så i vecka 25 första graviditeten och i vecka 16 andra graviditeten.
Har tänkt cykla så länge ja kan, e nu gravid i vecka 27 o ja cyklar dagligen!
Cyklade till dagis och hämtade dottern i v 37, det var nog sista gången.
Med första typ vecka 25 nåt sånt för då fixade inte fogarna det längre.
Med andra cyklade jag även när jag gått över tiden och satt på sadeln igen 2 veckor efter jag hade fött.
Jag cyklade fram till BF vecka 41. För mig var det mycket skonsammare för fogarna att cykla än att gå.
Jag lånade en tantcykel av min mamma, kändes lättare när jag satt mer upprätt. Med min egen slog knäna i magen.
Typ några dagar innan förlossningen i vecka 39. Älskade att cykla, underbart att få känna sig snabb och smidig som höggravid :)
Vad intressant! tack för svaren
Cyklade sista gången samma dag förlossningen drog igång v.39+4 :)
När isen kom på cykelbanan.
Dagen innan hade jag dessutom blivigt omsprungen.
Tips om regnbyxorna inte går över magen,
försvarets regnbyxa är öppna fram, perfekt.
Jag cyklade fram till vecka 34 typ sen fick jag ge UPP då jag varken kom upp eller ner från cykeln och magen var i vägen hehe
Såg som en elefant som skulle gå balansgång
Cyklade och lämnade och hämtade dottern på dagis fram tills dagen innan förlossningen. Gick över 8 dagar. Gjorde inte lika ont som att gå =)
Slutade när barnet föddes. Sedan började jag igen då hon blev stor nog till cykelstolen
Jag är i v25 för mig är det mycket skonsammare att cykla än att gå så jag hoppas också kunna cykla fram till bf :)