• Linisen92

Beteendevetare.. hjälp mig!

Är lite sugen på att lägga till Beteendevetenskapliga programmet i min ansökan inför höstterminen.
    Det jag undrar är om några yrkesverksamma beteendevetare finns här?  Jag är intresserad av vad man kan jobba med/vad ni fått för arbete efter examen alt. om lönen är bra?

Utbildningen intresserar mig, men hur ser arbetsmarknaden ut? Är den hopplös? Går det att göra karriär?
    Ni som idag jobbar som beteendevetare, får mer än gärna dela med er av era erfarenheter och vad ni gör! Skulle vara evigt tacksam :) 

• Svar på tråden Beteendevetare.. hjälp mig!
  • Themis

Jag läste BVG basår och påbyggnader inom psykologi och personal/rekrytering för skojs skull (bredvid heltidsjobb) men tyckte det var rätt flummigt och låga krav, ärligt talat.

Känns inte seriöst att sitta i en grupp på 10 pers för att prestera 1-2 A4-sidor inlämningsuppgift. Antalet lärarledda timmar var under all kritik.

Så för mig är dessa ämnen på A och B-nivå mer något man gör av intresse bredvid sina riktiga studier, den som vill säkra en bra lön satsar inte livet på de ämnena.

?A fanatic is one who can?t change his mind and won?t change the subject.? /Sir Winston Churchill
  • Linisen92

Jag har kikat på beteendevetenskapliga programmet på Mittuniversitetet. Någon som nyligen gått där och fått jobb?

• Mli 014

Min mamma läste beteendevetenskap för nÅgra år sedan. Idag är hon avdelningschef på ett äldreboende, före det hade hon bara gymnasiet och KOMVUX.

Det handlar om hur du själv kan applicera kunskapen och motivera dina jobbsökningar efteråt också.

• ToKar