• mariam02

Sommardagis i Stockholm?

Hej alla!
    Jag bor utomlands sedan flera år tillbaka och har ganska dålig koll på svensk barnomsorg. I sommar kommer jag, min man och våran dotter som då är 14 månader att vara i Stockholm på grund av jobb.
    Jag undrar ifall förskolor är öppna under sommaren och ifall man då kan skriva in sig för bara en månad? Finns det någon annan barnomsorg/avlastning för föräldrar på somrarna?
    Tacksam för svar!
    Mariam

• Svar på tråden Sommardagis i Stockholm?
  • Vickan I

Nej det kan jag inte tro att ngn kommun i/ nära Sthlm skulle gå med. Då får ni söka en privatperson, typ barnflicka som passar ert barn den perioden. De flesta förskolor stänger ner/slås ihop med andra under sommaren också för de barn som måste gå.

• Pyret 85

Jag skulle absolut inte lämna min 14 månaders på en förskola bara för en månad. Går det inte lösa på annat sätt?

♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • Barbamama08

Skriva in sig i en månad? Inskolning brukar ju ta 2 veckor minst.

• Kodia

Det finns många företag som erbjuder barnvaktstjänster. (googla!) Annars kanske ni kan hitta någon privat, genom släkt, vänner eller jobb.

• mariam02

Tack för svaren och tipset om barnvaktsföretag. Hur är det med öppna förskolor/ställen dit man kan gå och leka och träffa andra föräldrar?

• Vickan I

De flesta ÖF stänger under sommaren. Iaf under juli månad, men alla parker, lekplatser etc kryllar ofta av barn och föräldrar så går att träffa folk ändå :)!

Svar på tråden Sommardagis i Stockholm?