• Anonym

Ingen effekt av Atarax!?

Fick idag Atarax utskrivet. Tog två st(25g) för en halvtimme sedan, men det har inte hjälpt någonting. Hur lång tid tar det för er innan ni märker någon skillnad? 

Kan tillägga att jag är under 18.  

• Svar på tråden Ingen effekt av Atarax!?
  • Tjenixen

jag märker ingen skillnad på dom mot det psykiska.. äter dom mot allergi så det inte ska klia så mycket  och har även mot det psykiska men som sagt gör inget direkt verkan på mig

• Anonym
    Tjenixen skrev 2013-03-19 23:50:31 följande:
    jag märker ingen skillnad på dom mot det psykiska.. äter dom mot allergi så det inte ska klia så mycket  och har även mot det psykiska men som sagt gör inget direkt verkan på mig
    Hur många tabletter brukar du ta?
  • Rådjur

Dom fick jag som första behovsmedicin ... den angivna doseringen gjorde INGET för mig, så jag åt en hel karta, och inget hände ens då. Mot klåda fungerar de dock kanske bra ... 

(obs, rekommenderar ingen att äta en hel karta av NÅGOT, berättar bara om att jag gjorde det av ren desperation när medicinen inte hjälpte)  

• Lillan1

Fick också atarax utskrivet i början och tog 175mg/dag!  Märkte aldrig någon effekt av medicinen så att jag fick byta och prova olika andra läkemedel. 

• Anonym
    Lillan1 skrev 2013-03-19 23:55:02 följande:
    Fick också atarax utskrivet i början och tog 175mg/dag!  Märkte aldrig någon effekt av medicinen så att jag fick byta och prova olika andra läkemedel. 
    För mig ska det fungera som "sovmedicin". Känner mig inte det minsta trött, förutom att det flimrar än massa. 
  • Lillan1
    Anonym skrev 2013-03-19 23:57:18 följande:
    För mig ska det fungera som "sovmedicin". Känner mig inte det minsta trött, förutom att det flimrar än massa. 
    Jag har hört att den fungerar väldigt bra som sömnmedicin för vissa, tyvärr märkte jag aldrig någon skillnad. Detta kan självklart bero på hur starka sömnproblem man har. 

Hoppas att du ändå kan somna! 
  • Tjenixen
    Anonym skrev 2013-03-19 23:51:41 följande:
    Hur många tabletter brukar du ta?

jag tar 2 åt gången ett par gånger om dagen men som sagt fungerar bara på klådan
  • Anonym
    Lillan1 skrev 2013-03-20 00:00:38 följande:
    Jag har hört att den fungerar väldigt bra som sömnmedicin för vissa, tyvärr märkte jag aldrig någon skillnad. Detta kan självklart bero på hur starka sömnproblem man har. 

Hoppas att du ändå kan somna! 
    Nu har det börjat värka och sticka i ansiktet. Usch! Och ögonen känns jättekonstiga. Rynkar på näsan
  • Kerubmamman

Jag har atarax mot klåda och fått rekommenderat att använda den när jag har haft svårt att sova.. Jag kan lätt  "hålla igång" så det gäller att lägga sig och försöka slappna av för att ha en chans. 
    Däremot kan jag bli groggy och lite bakis dagen efter = sover hela dagen om jag inte måste iväg. Så atarax hjälpte inte mig med dygnsrytm osv.. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Anonym
    Kerubmamman skrev 2013-03-20 00:06:35 följande:
    Jag har atarax mot klåda och fått rekommenderat att använda den när jag har haft svårt att sova.. Jag kan lätt  "hålla igång" så det gäller att lägga sig och försöka slappna av för att ha en chans. 
    Däremot kan jag bli groggy och lite bakis dagen efter = sover hela dagen om jag inte måste iväg. Så atarax hjälpte inte mig med dygnsrytm osv.. 
    Ojdå! Själv har jag skola imorgon vid åtta-tiden, vi får se hur det här går...
Svar på tråden Ingen effekt av Atarax!?