• jenny0622

vad tycker ni om brio smile

hej hej 

nu har dessa fina vagnar kommit ut BRIO SMILE vad tycker ni om dessa barnvagnar ??
    har någon köp dessa vagnar hur bekväma är de ?
    jag ska ut o titta på dessa vagnar o vet ej riktig vad jag ska bestämma mig för hehe ..  :)

• Svar på tråden vad tycker ni om brio smile
  • LadyViolette

Jag tycker den ser ut som en sing. För mig är brio sing en budgetvagn som inte har någon fjädring och den skramlar och låter när man kör den. (Testat en väns) Så, nej, inte imponerad.

• KatjaK

*puttar då jag också vill veta*

Nu borde folk ha hunnit köra den ett tag. Hur funkar det?

• KatjaK

Är det ingen alls som har en åsikt? Om man googlar lite så verkar ju folk rent generellt vara nöjda. Men hur är det med tex. hjulen? Börjar de vobbla efter ett tag eller?

• Samuelsson

Hej! Jag har en brio smile, ENBART SITTDELEN  jättenöjd med den i det stora hela.
    Men suffletten har "piggar" för att man ej ska klämma sig, dessa är vassa och ej rundade,
    min vagn är knappt 2månader och har redan blivit slitage pga dessa "piggar"
    har kontaktat återförsäljaren ang. detta och hon anser som jag att det bara är en tidsfråga innan det går hål.
    Men BRIO svarade på hennes mail att jag skulle återkomma OM det blir hål???

Samt att sittdelen har ej fullt liggläge, lite lutning, men dock ganska nöjd ändå!

• greeneyes
    Nattönskan skrev 2013-09-18 14:43:27 följande:

Puffar på här. Undrar också!

Tuva 2005, Lova 2007, *Litet syskon bf 24/2-2014*
    Vi köpte en Brio Smile och bebis kommer 1 nov med snitt, så jag kan komma med utlåtande efter det om du kan vänta
  • Nattönskan
    greeneyes skrev 2013-09-18 15:01:41 följande:
    Vi köpte en Brio Smile och bebis kommer 1 nov med snitt, så jag kan komma med utlåtande efter det om du kan vänta
    Absolut greeneyes jag kan vänta . Har du fått hem den ännu?
  • greeneyes
    Nattönskan skrev 2013-09-18 15:11:42 följande:
    Absolut greeneyes jag kan vänta smile1.gif . Har du fått hem den ännu?
    Japp, den står monterad och klar! Den kändes ännu bättre nu faktiskt
  • Nattönskan
    greeneyes skrev 2013-09-18 19:04:35 följande:
    Japp, den står monterad och klar! Den kändes ännu bättre nu faktiskt
    Det låter ju iaf riktigt lovande . Har du liggkorg eller mjuklift till din?
  • TvåTrollungar

Smile är i det stora hela en väldigt bra vagn. Den är inte som sin föregångare Sing alls tycker jag, Sing är bred över bakre hjulbasen och saknar fjädring. Smile är mycket smalare och har fjädring på alla hjul + luftdäck. Det som stör är att ryggstödet är relativt kort och selet går inte att justera i höjden. Skulle inte tycka den var bra till ett barn över 2år, men bland det bästa till ett litet barn :)

• Nattönskan
    TvåTrollungar skrev 2013-09-18 21:52:04 följande:
    Smile är i det stora hela en väldigt bra vagn. Den är inte som sin föregångare Sing alls tycker jag, Sing är bred över bakre hjulbasen och saknar fjädring. Smile är mycket smalare och har fjädring på alla hjul + luftdäck. Det som stör är att ryggstödet är relativt kort och selet går inte att justera i höjden. Skulle inte tycka den var bra till ett barn över 2år, men bland det bästa till ett litet barn :)
    Tack för dina åsikter om vagnen. Jag misstänkte nästan att sittdelen är lite liten. Den brukar vara det på den typen av vagnar. Kul att du överlag verkar nöjd med den . Hade du liggdelen (den hårda) till? var den isf rymlig eller väldigt liten?
  • greeneyes
    Nattönskan skrev 2013-09-18 20:29:48 följande:
    Det låter ju iaf riktigt lovande smile1.gif . Har du liggkorg eller mjuklift till din?
    Vi har liggkorg, har dock svårt att bedöma den i storlek men jag ser inga problem för bebis att få plats. Gillar att den känns ganska högt placerad och att suffletten verkligen går att få längre så man slipper sol som lyser in. Följer med fotsack och även regnskydd tror jag.
  • HaltaLotta
    greeneyes skrev 2013-09-19 08:29:30 följande:
    Vi har liggkorg, har dock svårt att bedöma den i storlek men jag ser inga problem för bebis att få plats. Gillar att den känns ganska högt placerad och att suffletten verkligen går att få längre så man slipper sol som lyser in. Följer med fotsack och även regnskydd tror jag.
    Jag har också köpt en smile med liggkorg dock inte hämtat ut den än. Tycker att liggkorgen känns rymlig om man jämför med

Mjuklift eller tex uj:s liggdelar.
  • greeneyes
    HaltaLotta skrev 2013-09-19 09:01:03 följande:
    Jag har också köpt en smile med liggkorg dock inte hämtat ut den än. Tycker att liggkorgen känns rymlig om man jämför med

Mjuklift eller tex uj:s liggdelar.
    Ja de i butiken avrådde från mjuklift då det blir trångt i sittdelen, plus att den inte går att fälla exakt helt plant (men så gott som). Håller med dem om det, det hade inte blivit bra.

Nattönskan: ja, jag lusläste den recensionen innan
  • KatjaK

Har en smile med mjuklift, fungerar klockrent. Den blir plan av babyns tyngd. om den varit plan från början hade bebben tyngt ner och fått huvudet i utförsbacke. bäst med hela vagnen är svängradie, sufflett och att babyskyddet kan monteras på (anvnder dagligen)

• Snuffii

Hej jag har en brio smile där jag har haft stora problem med chassi och fälla ihop, den har bytts ut en gång redan och nu har samma sak hänt då den på något sätt har tryck ihop 2 cm.... Nu undrar jag om någon haft samma problem ???

Svar på tråden vad tycker ni om brio smile