anok skrev 2013-03-20 15:37:48 följande:
Har också det problemet när jag blir stressad. Tänk på talesättet att "få en klump i halsen", vilket används för att beskriva en kroppslig reaktion i samband med någon slags stressig/ångestfylld situation. Kanske har du mycket omkring dig, skola, jobb och barn? Biter du ihop tänderna? Sover du ordentligt? Och tänk på att ångesten inför klumpen i halsen kanske bidrar till att känslan dröjer sig kvar. Hoppas att det försvinner snart och du blir av med obehaget!
Jag jobbar nästan heltid inom hemtjänst och har ett litet barn, så min tillvaro är ju rätt stressig.
Känner fortf av det idag och har bokat tid till vc. Hoppas det bara är stress-relaterat, man blir ju faktiskt rädd vilket säkert bidrar till att det blir värre.
Märkte av idag att jag känner mig även spänd i hela halsen, och jag känner liksom "saken" i halsen åka upp och ner när jag sväljer. Läste att det kan vara något som kallas "globus" eller ngt.
Det konstiga är bara att jag är inte hes, hostar inte, inget slem, har inte ont, bara obehag..
Får se, kanske försvinner det bara plöstsligt när man slutar tänka på det 24/7..