• Anonym

Magbakterie/magsjuk och gravid, orolig!!

Fy vilken jobbig sits… I förrgår fick jag värsta feberfrossan och sedan hade jag jättehög feber i ett dygn, 39 grader och ont i kroppen, frossa - så man känner sig när man har hög feber. Riktigt jobbigt. Kände mig så väldigt sjuk, men hade inga andra symptom. Inatt kom det dock. Magen! Diarré! Jag vet inte hur många gånger jag sprungit på toa idag men det är otaliga och det är inte lite diarré (ursäkta för informationen men gravida kvinnor eller mammor brukar ju inte vara så känsliga;))

Nu är jag bara så orolig att jag fått någon bakterie som ska skada min graviditet eller mitt barn? Någon som har erfarenheter av detta?

Jag är tidigt gravid, i femte veckan. 

• Svar på tråden Magbakterie/magsjuk och gravid, orolig!!
  • Anonym

Nej det är inte farligt att vara magsjuk när man är gravid.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-20 11:06:29 följande:
    Nej det är inte farligt att vara magsjuk när man är gravid.

Jo tydligen om man drabbas av bakterierna som nämndes ovan... Känns inte roligt att veta:(
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-03-20 11:07:24 följande:

Jo tydligen om man drabbas av bakterierna som nämndes ovan... Känns inte roligt att veta:(
    Men det handlar inte om vanlig magsjuka då.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-20 11:07:24 följande:

Fast det låter det ju inte som du drabbats av? vanlig magsjuka är inge farligt alls.

Man kan leva precis som vanligt när man är gravid. Några få saker ska man undvika. 
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-03-20 11:16:41 följande:

Fast det låter det ju inte som du drabbats av? vanlig magsjuka är inge farligt alls.

Man kan leva precis som vanligt när man är gravid. Några få saker ska man undvika. 
    Precis!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-20 11:16:41 följande:

Varför tycker du att det låter som vanlig magsjuka? 

"Symptom på listerios kan inkludera: 

• milda influensaliknande symptom, som feber, att man känner sig varm och kall om vartannat, muskelvärk och ryggont 
    • magkramper 
    • diarré " 
  • La Lola
    Anonym skrev 2013-03-20 11:20:27 följande:

• milda influensaliknande symptom, som feber, att man känner sig varm och kall om vartannat, muskelvärk och ryggont 
    • magkramper 
    • diarré " 
    Risken att drabbas av listeria är liten.
    Det är magsjuketider nu.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-20 11:20:27 följande:

• magkramper 
    • diarré " 

För att det är magsjuketider och för att det är ooootroooligt ovanligt med tex listeria. och du är bara i vecka 5.
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-20 11:24:39 följande:

För att det är magsjuketider och för att det är ooootroooligt ovanligt med tex listeria. och du är bara i vecka 5.
    Tack för snabba svar och bra info!

Tyvärr så bor jag i Kina, i en utvecklad stad men ändå... Har ingen aning om hur det är med risken att smittas eller magsjuketider här. Därför känner jag mig lite extra orolig.

Men läste samtidigt att det gör större skada om man är efter vecka 14. Så jag får väl bara härda ut och hoppas att det går över på ett par dagar:)  
  • Mizzii

Det är jätte många som har och är magsjuka nu.
    Har legat magsjuk länge vid alla mina graviditeter men ungarna har klarat sig och det är ingen fara. 

Svar på tråden Magbakterie/magsjuk och gravid, orolig!!