Bli gravid, BMI 50
Är det oansvarigt att en ung kvinna med 50 i BMI aktivt väljer att bli gravid? Kvinnan har tidigare blivit gravid utan problem. Vilka risker kommer med att vara gravid med en sådan övervikt? Är det farligt för barnet?
Är det oansvarigt att en ung kvinna med 50 i BMI aktivt väljer att bli gravid? Kvinnan har tidigare blivit gravid utan problem. Vilka risker kommer med att vara gravid med en sådan övervikt? Är det farligt för barnet?
Ja det tycker jag.
Bara att googla fram den långa listan på faror och risker.
Jag tycker det är oansvarligt att ens väga så mycket när man är förälder. Man gör ju inte direkt sitt bästa för att finnas i sitt barn liv under en lång tid.
Ja det är oansvarigt! Riskerna kan du googla.
Nja, jag vet inte.. Det finns ju många som aktivt försöker bli gravida trots att de inte har ens vidare bra förutsättningar (missbruk, ekonomiska problem mm) Det finns många risker både för barn och mamman.. Så det bästa hade nog varit om kvinnan gick ner i vikt innan hon blev gravid, men det är ju upp till var och en
Jag har varit överviktig alla tre gånger jag varit gravid och inte drabbats av någonting pga av min övervik... barnen har kommit ut när de ska, inte för tidigt och alla tre har varit normalviktigt och är idag tre friska barn
Så vill du ha barn kör på
Nej det är inte värsta katastrofen då skulle väl det inte födas barn i vissa delstater i USA. Men ja det ökar alla risker och man ska nog vara medveten om det.