• Anonym

Flytta till Thailand i 6 månader!?

Behöver alla tips jag kan få!!
    Vi är familj på 2 vuxna och 4 barn(2,5,8,10) som är i tankarna att bosätta oss i Thailand från oktober-mars eller november-april. Vi kommer vilja ha barnen på svenska skola under den perioden!

Hur mycket behöver man för att klara sig varje månad?

Hur mycket ligger ett boende på ungefär? 

Vad behöver man tänka på innan man åker osv?

vill veta allt! vore toppen om nån som gjort samma sak kan dela med sig av sin erfarenhet!

• Svar på tråden Flytta till Thailand i 6 månader!?
  • MissStrawberry

Vad spännande, själv älskar jag Thailand och är övertygad om att ni kommer att få det helt underbart!

Har ni varit i Thailand tidigare och vet ni vart i Thailand ni vill åka? Det är ett stort land och det skiljer sig mycket från olika platser både när det gäller väder och priser. En bra star är nog att helt enkelt att bestämma er för vart ni tänker bo och då utgå från vart det finns en skola för barnen. När vi vet vart ni tänker bo är det mycket lättare att komma med tips. =)

• Cherry Cupcake

vänd er till svenska skolan i staden där ni vill bo.
    de har säkert jättebra koll på priser, boenden och liknande.

härligt att ni tar steget!

• Anonym

Tack! känns galet men fantastiskt på samma gång! Min man har rest runt i Thailand 2 ggr a 1 månad!  jag har aldrig vart där så detta är helt nytt för mig! Jag vet inte alls var man ska kolla efter, var som är bäst och barnvänligast att bo men fick tips om Koh Lanta?!

• Anonym

ymmmi skrev 2013-03-20 14:39:34 följande:
    Åhhh så underbart ;)

Arwen77 skrev 2013-03-20 16:05:54 följande:
    Låter härligt! Går i samma tankar när vårt andra barn kommit.

ja det kommer bli helt fantastiskt om vi lyckas få till allt
    Arwen77: Kul! också 6 månader? var nånstans?

behöver massa mer tips och råd! tar tacksam emot alla tips!     
Svar på tråden Flytta till Thailand i 6 månader!?