• Chrizzy81

Vilken burkmat gillar era barn bäst?

Min 7-månaders verkar vara lite kinkig med maten. Verkar vara mest Hipps burkmat som funkar.
    Har ni tips på burkmat som brukar gå hem?

• Svar på tråden Vilken burkmat gillar era barn bäst?
  • Skopan

Varför inte göra egen mat ? Det gillas bättre kan jag lova

• Skopan

Mina barn har aldrig fått burkmat men jag tig en timme i v o gjorde mat o frös in , kokade potatis grönsaker o köttfärs fisk mm ! Det är så enkelt o snabbt gjort !

• Bobelin

Samma här! Min 10 mån son är ju egentligen inte kinkig men han totalratar Semper i alla varianter, äter Nestle tills han är mätt men äter alltid upp hela burken om det är Hipp! Har tänkt att de måste ha några kryddor eller rent av söta smaker i sina burkar. Och jag håller med honom helt, Semper smakar ju INGET.

• viseversa

Skopan. Var det frågan i ts? Vad dina barn får äta och varför? Ts frågade vilken burkmat andras barn gillar bäst och då börjar du berätta hur duktig du är istället. Ibland är en burk jävligt praktiskt kan jag säga.

• Skopan

Nä jag gav ett råd på god mat , burkmat smakar oftast inget !

• PiffigaPedagogen

Vår son älskar potatismos och lax från nestle

Semper har även kommit med nya smaker på burkar som är lite mer krydddade typ chicken masala oc liknande dom har gått hem hos oss med

• viseversa

Fortfarande så handlade inte tråden om det. Btw så finns det en hel del burkmat som smakar riktigt gott faktiskt.

• Skopan

Ge henne tips om god burkmat då !

• straw2008

Jag håller inte med om att burkar är smaklösa. Våra barn har gillat det mesta men föredragit pasta med skinka thaigryta korv stroganoff o gröt.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Kan tillägga att våra har vägrat hemlagat trots bästa råvarorna. Alla barn är olika.

I kinamockaskogen.....
  • niagara

Det kanske är mest övermedicinerad häst i hipp... Ger kanske en sötare smak, vad vet jag..

• avocadoo

Mina barn gillade helt klart sempers barnmat bäst. Helst Lasagne, lax och broccoli och spagetthi och köttfärssås.

• Chrizzy81

Ja, det verkar som barn liksom oss vuxna är olika. En del gillar Sempers, andra hemlagat... Tänkte bara om jag kunde få tips på en klassiker som brukar funka. Hur många mål bör man ha bytt ut vid 7 mån? Min lille gillar bäst sin ersättning fortfarande...

• Anemone
    Skopan skrev 2013-03-20 14:05:35 följande:
    Varför inte göra egen mat ? Det gillas bättre kan jag lova
    Det beror väl på vem som lagar maten?

Svar på tråden Vilken burkmat gillar era barn bäst?