• Amidina

Symptom vid cellförändringar

Jag fick beskedet förra veckan att jag har medelsvåra cellförändringar och ska in på konisering om ca 2 veckor.
    Har läst runt överallt som man inte ska och på alla ställen står det att cellförändringar ger absolut inga symptom, det kommer först vid cancer och då när man haft det ett litet tag.

Till saken: jag har fått mensvärksliknande smärtor samt rikliga och illaluktande flytningar den senaste månaden eller så och är givetvis hypernojig.
    Har svårt att komma ifrån under arbetstid för att ringa och kolla med BM och sitta i kö för att få prata med dem så jag undrar helt enkelt om det finns någon här på forumet som upplevt något liknande?
    Har ni fått symptom under cellförändringar och visade det sig då vara allvarligare än de trodde eller var ni bara undantaget som bekräftar regeln? 

• Svar på tråden Symptom vid cellförändringar
  • Skopan

Det ända jag märkte var att jag småblödningar vid samlag

• Amidina
    Skopan skrev 2013-03-20 15:50:19 följande:
    Det ända jag märkte var att jag småblödningar vid samlag
    Mm, har sett några som haft det. Men som sagt inget jag har utan det jag märkt av är snarare det som annars beskrivs som tecken på livmoderhalscancer. :(
  • Skopan

Men har du gjort cellprov innan oxå ? Det tar jättemånga år att utveckla cancer i dom flesta fall !

• Amidina

Jag gjorde ett för ca 2-3 år sen som inte visade på något, sen var det dags för ett nytt för ungefär 2 månader sen och det visade på förändringar. Fick dock aldrig reda på vilken typ förrän jag fick brev hem om kallelse till konisering, då ringde jag upp och fick veta att det rörde sig om grad 2.
    Hade tydligen varit lite brister i rutinen, därför fick jag inte all info förrän jag själv ringde upp dem..

Värken har kommit efter det samtalet och man blir ju nojig som tusan. :-/ Tänk om det ruvat nu under de 2-3 åren. Ångrar fan alla man legat med vid det här laget.. 

• Skopan

Du behöver inte vara orolig !

• Amidina
    Skopan skrev 2013-03-20 19:29:49 följande:
    Du behöver inte vara orolig !
    Tack, hoppas verkligen inte det. :)
  • Niillis

Fick samtal igår av Bm att jag har grad 3 cellförändringar fattar ingenting Bm sa att sjukhuset kommer skicka en kallelse till vad vet jag ej men antagligen som du ska på

• Amidina
    Niillis skrev 2013-03-20 19:37:16 följande:
    Fick samtal igår av Bm att jag har grad 3 cellförändringar fattar ingenting Bm sa att sjukhuset kommer skicka en kallelse till vad vet jag ej men antagligen som du ska på
    Ja, som jag har förstått det så går de direkt på behandling när det gäller grad 2 och 3.. 
    Har en väninna som  fått gjort ingreppet och hon sa iaf att det bara var lite obehagligt..

Usch för sånt här alltså! Rynkar på näsan 
  • Skopan

Jag bad att bli sövd under op

• Amidina
    Skopan skrev 2013-03-20 19:44:47 följande:
    Jag bad att bli sövd under op
    Oh, det hade jag nog aldrig vågat! Har ett helt galet kontrollbehov när det kommer till min kropp.

Men jag kan dock tänka mig att det hade varit rätt skönt, få somna och sen när man vaknar så är allt klart.
    Får jag fråga om cellförändringarna kommit tillbaka för dig? Verkar vara lite 50/50 med det tyckte jag. :-/ 
Svar på tråden Symptom vid cellförändringar