• signe

propovan

svårt att somna och vaknar flera gånger under natten,,fick höra propvan är inte vanebildande,men 
    däremot de andra,,,funderar på att inte ta den till natten,nu har jag legat 2 dagar på raken i soffan och varit bakis!
    Inte kul! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-20 17:28
    Har propovan 25 mg,,kan ta 1-2 tabletter men tar 1,,,funderat om jag tar den för sen,,21.30 ca,,,fick rådet att ta den ca 45 min innan sänggående

• Svar på tråden propovan
  • AnneliR

Testa med en halv tablett, funka mkt bättre för mig! Ta den ca 1 1/2-2 timmar innan. Även om du tar en hel tablett så ta den i god tid innan. Och sov jag dåligt på natten när jag tagit propavan så mådde jag otroligt dåligt dan efter, gäller att man får sova många timmar i sträck.

• Anonym

Åh fy det är nog den värsta medicin jag någonsin tagit, fick sådana myrkryp i benen att jag inte fick en blund på hela natten utan bara låg och sprattlade *rys*

• Anonym (hmm)

Hade en gång väldigt mycket stress. Sov några få timmar på en hel vecka och trodde nästan jag skulle trilla av pinn. Fick först stilnoct utskrivet (30 tabletter) Visst man somnade, men sen vaknade man ju igen efter 2-3 timmar och fick inte sova något mer den natten..

Fick sedan (efter en månad) propavan utskrivet. Läkaren sa att jag skulle ta två tabletter 1,5 till 2 timmar före sänggående. Om jag inte tagit två skulle jag inte somnat. Sen hjälpte de till att få en att somna om när man vaknade mitt i natten.

Eftersom jag jobbade på som vanligt (heltid) så var dock propavanet lite jobbigt eftersom halveringstiden för dem är 8 timmar (till skillnad från stilnoct som bara har 3 timmars halveringstid). Jag gick med sk brevinkast till ögon fram till lunch varje dag. Men jobbade gjorde jag.

2 månader senare kunde jag lägga av med allt ihop. Arbetsbördan hade lättat och säsongens stressigaste period var över.   

Några bakiskänslor hade jag dock aldrig av medicinen. (något jag däremot får av ex cocilliana hostmedicin).    

• jordgubbe88

Såg att någon skrev om myrkrypningar. Testa att krossa tabletten, har inte testat själv men hört att det ska funka.

Svar på tråden propovan