• Anonym (Orolig)

Hur upptäcks cancer?

Vaknade mitt i natten med en jävla värk i ryggraden. Kommande dag var jag helt utmattad och hade en trötthet jag aldrig känt. Nu en vecka senare är jag fortfarande lika trött och värken har flyttats runt över ryggen. In på akuten men inget fel kunde hittas. Blev hemskickad med ett recept på smärtstillande tabletter och läkaren sa åt mig att boka tid hos min husläkare för vidareutbildning och att jag skulle fö remiss till skiktröntgen. Så klart blir man orolig när ingen fel hittas och man mår Pisa. Jag är sjukligt trött och har värk över ryggen (ingen värk som är muskulär t kunde även läkaren konstaterat) har känt mig dåsig och smått illamående från och till. Har under flera dagar sovit mig igenom iaf halva dagen. Å nej jag är inte gravid.. Men man blir så orolig över den hemska sjukdomen cancer som oftar visar sig som just trötthet.. Min undran är om cancer visar sig genom en skiktröntgen? Orolig och trött på att må så här

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-20 18:53
    Vidareutredning ska det så klart stå

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-20 18:56
    Ser att det har blivit fel över allt.. Hoppas ni fattar ändå

• Svar på tråden Hur upptäcks cancer?
  • Anonym (Orolig)

Ingen?

• Anonym (Orolig)

2 veckor kvar tills min läkartid, ytterligare veckor kommer gå innan skiktröntgen blig av..bara en lång och jobbig väntan. Man vill så klart veta vad felet är. Dumt att spekulera, men svårt att låta bli när man inte mår bra.

• Anonym (solen)

Ser att det är många som har läst. Har typer inget vettigt att komma med mer än att jag hoppas att det löser sej för dej. Kan det inte vara en inflammation? Tycker inte att du ska tänka det värsta. Det är många som blir trött på våren. Jag kan bli lite deppig såhär på vårkanten precis som vissa blir på hösten...

• Anonym (Orolig)

Tack för ditt svar, men inget tyder på inflammation. Man får väl acceptera läget och inte försöka tänka negativt

• Anonym (solen)

Asch, vet inte om det var nåt vettigt i det. Men kan det inte vara nån vårdepp du blir trött av? Dåligt med vitaminer eller järn? Har du kanske överansträngt dej? Skulle det vars cancer så skulle nog inte värken flytta runt. En bekant till oss fick sin cancerdiagnos genom ryggmärgsprov, men hon sökte läkare av andra symptom och orsaker... Visst tänker man alltid det värsta, dum som man är Är du gammal?

• Anonym (vet)

Jag har haft perioder det sista året med en extremt jobbig ryggvärk som kommer natte tid efter att jag har sovit några timmar.
     Jag vaknar av värken och kan inte somna om. Varit till läkaren som har undersökt men ej hittat något! Skickade mig till sjukgymnast som menade på att det är för att jag svankar......? Och denna diagnos får jag helt enkelt acceptera fast jag  många gånger haft rädsla för andra diagnoser för att det gör såå sjukt ont! Så det jag egentligen vill få sagt att det absolut inte behöver vara allvarliga diagnoser bakom smärta. Men det är ju bra att det gör en ordentlig utredning! Lycka till!

• Anonym (solen)

Möjligtvis att du kan ha en INRE stress utan att veta av det... Ju mer du oroar dej ju värre blir det kanske & desto mer inbillar man sej..

• Anonym (vet)

Juste glömde att skriva att mitt sitter oxå vid
    ryggraden..

• Anonym (Orolig)

Ja man är ju dum och gör det, brukar verkligen inte göra det annars. Men nu känner jag mig orolig av nån anledning. Jag är 28. Har egentligen kroppsliga symtom för utmattning/utbrändhet. Men har inte känt mig stressad. Har där emot haft jobbigt i relationen under lång lång tid. Men det känns bra nu och jag mår i övrigt bättre än på länge.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (vet) skrev 2013-03-20 20:20:41 följande:
    Juste glömde att skriva att mitt sitter oxå vid ryggraden..

Anonym (vet) skrev 2013-03-20 20:20:41 följande:
    Juste glömde att skriva att mitt sitter oxå vid ryggraden..

Skönt med lite lugnande ord. Min värk har liksom flyttat runt över hela ryggen. Ingen fast punkt. Har din värk blivit bättre med sjukgymnastik? Håller tummarna för att du blir av med den
  • Anonym (solen)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-03-20 20:24:09 följande:
    Ja man är ju dum och gör det, brukar verkligen inte göra det annars. Men nu känner jag mig orolig av nån anledning. Jag är 28. Har egentligen kroppsliga symtom för utmattning/utbrändhet. Men har inte känt mig stressad. Har där emot haft jobbigt i relationen under lång lång tid. Men det känns bra nu och jag mår i övrigt bättre än på länge.

Den inre stressen är inte säkert att man märker av förens symptomer uppkommer.. Illamående kan kopplas ihop med din trötthet som i sin tur kan ha med stress/utbrändhet att göra. 28 är ju inte så gammalt heller så jag tycker att du ska försöka att lugna dej och tänka på annat fast att det kan vara svårt Om läkarna hade misstänkt något allvarligt så hade du nog kommit in snabbare på en utredning och inte låta dej vänta i två veckor.
Svar på tråden Hur upptäcks cancer?