Orkar snart inte mer!
Jag har en tös på 9 månader som haft en resa, jag tror jag delar med många här (tyvärr) men det känns som vi är långt i från i hamn vid vårt slut mål dessvärre.
Varje gång jag säger att NU kan vi andas ut så inser jag hur fel jag haft strax där efter!
Det började när hon var 2 veckor med skik och mag ont efter samtal med bvc blev det då byte av ersättning. tillssit hade vi testat alla som finns i affären men utan större framgång även om hon blev liiiiiiiite bättre på sempers snällaste. Men de trodde ju inte på allergi, men tillsist skrek hon dygnet runt så då blev det akuten efter en hel natts skrikande. Efter möte med barnläkare fick hon diagnosen mjölkprotein allergi.
Hon fick testa nutramigen och blev bättre men inte bra det var fortfarande mycket magont och skrikande kvar som kom i "attacker". Efter vidare tester + provokationer konstaterades även soja allergi + alla soja släktingar och för 3 v sen även vete allergi.
Så långt vore väl allt väl och ok, hon mår bra på den dieten verkar inte ha ont om hon inte får i sig nått av det hon inte tål. All mat hon får har berikningspulver i sig men sen hon var 6 månader (december) så har hon gått upp totalt 500 g (de senaste 20 dagana har hon gått upp 5 g!)
Den sista veckan har det varit svårt att få henne att äta men hon har fått i sig i alla fall minst 2-3 ok mål per dag även om de kanske inte varit lika bra som innan, gissar hon förknippar mat med magont men hon äter ju i alla fall så borde ju gått upp mer än 5 g på nästan 3 veckor av rätt kost!!
Vill snart bara gråta, att behöva börja om, oroa sig och fundera på vad det är som är fel, lära sig sätta sig in i allt nytt, lära alla runt om mig. Känner mig bara ensam och liten just nu :( Önskar så hon kunde få växa och må bra bara på sin kost utan oro