• rebeccalind

jag är värsta hormonhäxan!

Hej! Jag är i vecka 19 och  enligt det "normala" så ska ju hormonerna stabiliseras i andra trimestern...

Men jag kan säga att jag är värsta labila prykfallet imellanåt. får för mej saker som att att jag ska lämna min sambo innan han lämnar mej, att han är otrogen och såna saker.
    det är jättetråkigt för jag vet att vi älskar varandra och att han verkligen vill ha barnet men det liksom slår slint i huvudet ibland, ena stunden kan jag vara hur kär och lugn som helst för att i nästa sekund hata honom och bara vilja bli av med honomRynkar på näsan.   skulle inte byta honom mot nåt i världen och jag gör honom ledsen..

finns det nåt man kan göra mot hormonerna eller är det bara att  vänta tills efter förlossningen???

• Svar på tråden jag är värsta hormonhäxan!
  • Yeees

Jag var så när jag väntade mitt andra barn (väntar tredje nu). Idag kan jag och min man skratta åt hur jag var men just då var det jättejobbigt!! Vi har det jättebra i förhållandet och hade det då också men jag var så svartsjuk och hemsk mellan ca vecka 17-32. Jag fick för mig saker ( typ att han flirtade med kassörskan på ica, fast han inte gjorde det m.m) , startade bråk, grät och skrek, kastade saker omkring mig vid raseri-utbrott!  Ställde mig in på att bli ensamstående med barnen. Som sagt vi skrattar åt det idag, denna graviditet och första graviditeten är/var jag helt harmonisk. Försök att ta det med en nypa salt och prata med honom om det vid dom tillfällen du är lugn Solig

• Madonna1986

Hahah, jag känner igen mig så väl i det du beskriver. Jag har drömt drömmar där han har varit otrogen och fått för mig att han flörtar med allt och alla, vilket han absolut inte gör. Vi har det superbra och älskar varandra otroligt mycket men hormonerna bara tar över ibland och det blir lite onödiga bråk. Det är bara att ta det med en nypa salt och prata om hur man känner, det blir nog bättre längre fram. Kul att man inte är ensam om dessa utbrott Cool

• rebeccalind
    Yeees skrev 2013-03-21 09:54:26 följande:
    Jag var så när jag väntade mitt andra barn (väntar tredje nu). Idag kan jag och min man skratta åt hur jag var men just då var det jättejobbigt!! Vi har det jättebra i förhållandet och hade det då också men jag var så svartsjuk och hemsk mellan ca vecka 17-32. Jag fick för mig saker ( typ att han flirtade med kassörskan på ica, fast han inte gjorde det m.m) , startade bråk, grät och skrek, kastade saker omkring mig vid raseri-utbrott!  Ställde mig in på att bli ensamstående med barnen. Som sagt vi skrattar åt det idag, denna graviditet och första graviditeten är/var jag helt harmonisk. Försök att ta det med en nypa salt och prata med honom om det vid dom tillfällen du är lugn Solig
    jaa men exakt!! jag ställer oxå in mej på att bli ensam ifall att och distanserar mig mentalt därför att han är MAN och just nu hatar jag män...tydligen...Tyst   jag väntar mitt tredje men var inte riktigt så här arg de förra graviditeterna,men jag säger ju förlåt i mellan utbrotten och han säger inte så mycket mer än: det är okey?? =)
  • rebeccalind
    Madonna1986 skrev 2013-03-21 22:33:54 följande:
    Hahah, jag känner igen mig så väl i det du beskriver. Jag har drömt drömmar där han har varit otrogen och fått för mig att han flörtar med allt och alla, vilket han absolut inte gör. Vi har det superbra och älskar varandra otroligt mycket men hormonerna bara tar över ibland och det blir lite onödiga bråk. Det är bara att ta det med en nypa salt och prata om hur man känner, det blir nog bättre längre fram. Kul att man inte är ensam om dessa utbrott Cool
    Hahaha jag drömmer också att han är otrogen och är SKITARG när jag vaknar, en o annan dask på armen har det faktiskt blivitOskyldig  men ja skönt att veta att jag inte är ensam om det och att det försvinner ;)
  • Madonna1986

Hihi, lite roligt att läsa om kvinnor som upplever samma konstiga graviditets "besvär" då man känner sig ofta lite löjlig över saker man blir arg över :)

• rebeccalind

Åhhhh herrejävlagud!! snart kommer jag sitta för misshandel, två tjejer på ica föröker tränga sig förbi mej i kön, jag har varit på jobb mellan 10-17 o vill bara hem, så jag tränger mej tillbaka . då står den ena o blänger o hånler mot mej, jag får ta till all min kraft för att inte sänka henne o hoppa henne i huvet. sen när jag står o ska betala kommer hennes kompis o står o ska ta ut sitt kort från plånboken och "RÅKAR" armbåga mej på axeln 2 ggr!!!

Jag tar tag i hennes arm (jag är 160 o asgravid) o väser -gör det där en gång till så ska jag slita ut hjärnan genom röven på dej!

Hela ica tystnade o jag stack fort som fan, - nu i efterhand vet jag inte om det var jag som överreagerade pga hormonerna?! creepy.....Obestämd{#emotions_dlg.djavulsk} 

• rebeccalind
    a dream within a dream skrev 2013-04-12 22:42:12 följande:
    Ahahahahaahaha, så underbar kommentera rebeccalind! Synd att det behövde hända, du är inte ensam dock återkommer!
    hahaha ja lova att uppdatera för nu börjar jag bli rädd för mig själv ju!Oskyldig
Svar på tråden jag är värsta hormonhäxan!