• sophiie

    Stokke Tripp Trapp stol, före och efter maj 2003

    Ska köpa stokke newborn set, den passar bara till stolar tillverkade efter maj 2003. 
    Stolen ska jag köpa begagnad, hur kan jag se skillanden på stolarna? 

  • Svar på tråden Stokke Tripp Trapp stol, före och efter maj 2003
  • Ja82

    Det är som två hål uppe i stolen för bygeln, högst upp på kantpinnarna liksom, är du med?

  • sophiie

    Mellan de två ryggstöden, då är jag mes. Är stolen då producerad före eller efter maj 2003?

  • Ja82

    Vet du nu tänkte jag på själva bygeln som man kan köpa till. Alltså inte träbygeln utan själva plastbygeln som gör det till en barnstol.
    Den fäster man i ramen, liksom på sidorna uppe på stolen.

    Babysettet klickar du liksom på ryggstödet och det har sen en låsfunktion.

    Passar på alla stolar efter maj 2003.

  • sophiie

    Men hur vet man om stolen är tillverkad efter maj 2003?
    Är det hålen på sidan som avslöjar detta ?

  • Ja82

    Jag är inte helt säker men tror att tillverkningsår står under ena benet.

  • veh

    Det är skillnad på bredden på träbitarna i ryggstödet mellan de gamla och de nya stolarna. Men jag har inga exakta mått... Vet bara att min syster sa det, hon kunde ha s tis på sin ena stol en inte på den anda, och visade skillnaden så jag skulle kunna kolla på min stol...

  • tallhage
    veh skrev 2013-03-21 20:24:08 följande:
    Det är skillnad på bredden på träbitarna i ryggstödet mellan de gamla och de nya stolarna. Men jag har inga exakta mått... Vet bara att min syster sa det, hon kunde ha s tis på sin ena stol en inte på den anda, och visade skillnaden så jag skulle kunna kolla på min stol...

    Exakta svaret hittade jag på Stokkes engelskspråkiga sida under FAQ: www.stokke.com/en-gb/support/faq/tripp-trapp.aspx
  • stor grön drake

    Det går inte att se jag vet för jag har köpt flera som "garanterat var gjorda efter" och när jag kom hem låste inte newborn settet fast . Det är bredare mellan ryggbräderna. Men om jag inte har helt fel så kom de olika klara färgerna efter ändringen, så hittar du en tex lime, så ska den passa ihop.

  • hackspetten

    Om någon hittar tråden igen och är nyfiken:

    Enligt Stokke engelska FAQ (länken ovan fungerade inte för mig iaf) : avståndet mellan de två ryggstödspinnarna är ca 2,5cm på modeller äldre än maj 2003 och ca 3,5cm på modeller efter maj 2003.

    Alltså nya modellen ska ha ca 3,5cm mellan ryggstödspinnarna.

    Kan tillägga att fästet för den gammla träbygeln togs bort 2012.

Svar på tråden Stokke Tripp Trapp stol, före och efter maj 2003